Page 451 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 451
Akademska samopodoba in akademsko odlašanje pred in med študijem na daljavo

manjkanje notranje motivacije in slabšo kvaliteto izvedbe študijskih vsebin.
Študij na daljavo tako sicer prinaša številne prednosti, kot so npr. samostojno
razporejanje časa, več časa za pripravo na predavanja, ponovna uporaba štu-
dijskega gradiva ter prihranek časa in stroškov poti, a kljub temu za številne
študente predstavlja večji izziv, je bolj utrujajoč od običajnega študija v živo,
povzroča več stresa in anksioznosti (Prasetyanto, Rizki in Sunitiyoso 2022).

Povezanost akademske samopodobe, akademskega odlašanja, udeležbe
v študijskem procesu ter doživljanja študija na daljavo

Ker so nas v raziskavi podrobneje zanimali tudi dogajanje, doživljanje in ve-
denje študentov med študijem na daljavo, smo v nadaljevanju podrobneje
analizirali povezanost med akademsko samopodobo, akademskim odlaša-
njem, prisotnostjo in aktivnostjo študentov med študijem na daljavo ter su-
bjektivnim doživljanjem študija na daljavo.

Analiza povezanosti akademske samopodobe in akademskega odlašanja
s prisotnostjo/z aktivnostjo študentov v pedagoškem procesu (glej pregled-
nico 5) pokaže nizko oziroma šibko negativno povezanost med akademskim
odlašanjem in prisotnostjo/aktivnostjo v študijskem procesu: posamezniki, ki
so bili redkeje prisotni in manj aktivni v študijskem procesu, so pogosteje po-
ročali o akademskem odlašanju. Pričakovano sta prisotnost in aktivnost štu-
dentov pri neposredni izvedbi študijskega procesa med študijem na daljavo
medsebojno visoko pozitivno povezani, na osnovi česar lahko zaključimo, da
je učiteljevo spremljanje, spodbujanje prisotnosti študentov pomemben ko-
rak k njihovi večji aktivnosti. Omenjeno lahko podkrepimo tudi s podatkom
(glej preglednico 5), da so v neposredni izvedbi pedagoškega procesa pogo-
steje prisotni in aktivni študenti z višjo akademsko samopodobo, predvsem
pa tisti, za katere je manj značilno akademsko odlašanje.

V nadaljevanju nas je zanimalo tudi, kakšno je bilo subjektivno doživljanje
študentov študija na daljavo: ugotoviti smo želeli, ali so študij na daljavo v

Preglednica 5 Povezanost akademske samopodobe ter akademskega odlašanja
s prisotnostjo/z aktivnostjo študentov v pedagoškem procesu
med študijem na daljavo

Akad. odlašanje Prisotnost Aktivnost

Akademska samopodoba –,** ,* ,*
Akademsko odlašanje / –,** –,**
Prisotnost /
/ ,**

Opombe * statistično pomembna povezanost na ravni 0,05; ** statistično pomembna pove-
zanost na ravni 0,01.

451
   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456