Page 156 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 156
ja Bednarik Sudec

Ponavljanje
Ozaveščanje vključevanja različnih sestavin procesa dela smo pri vseh sku-
pinah skušali doseči s ponavljanjem. Ponavljanje se je pojavljalo v izvedbi
enega in istega motiva v različnih tehnikah ter med celotnim projektom v raz-
ličnih situacijah – maske lika sove, oblike oblačila Rdeče kapice, travnik, cve-
tje, košara, listje, drevje, pšenično polje, pšenica, moka, kruh . . . S tem smo na
ustvarjalni ravni in ob opazovanju zaključenih del želeli prebuditi »aha efekt«
oziroma Fort – Da Spiel/igra proč – tu, ki je teoretično opisan v razdelku z na-
slovom Posredovanje in poustvarjanje. Med projektom so vzgojiteljice tema-
tiko prebujale oziroma ponavljale tudi z drugimi dejavnostmi – igro, lutkami
– in tudi s tem krepile lastno izkušnjo otrok.

Posredovanje in poustvarjanje
Otroci so se med ustvarjanjem odpravili na ogled v galerijo, kjer so ob opazo-
vanju podob spoznavali različna čustvena stanja, tehnike ter načine upodo-
bitve in opredelili čustveno stanje, ki jih podobe prebudijo in/ali upodabljajo.

S pedagoginjo galerije Murska Sobota Jelko Geder Kosi ter kustosinjo Irmo
Firbas Brodnjak smo se pogovorili o teh načelih in nastala so vodstva, kjer je
bil poudarek na materialu (načelo kitajska košara), ki so ga tri skupine prine-
sle s seboj. Skupine so predhodno na sprehodih nabrale opazovani material
in galerijska pedagoginja je imela nalogo, da ga asociativno poveže z razsta-
vljenimi deli. O izboru je bila prej seznanjena. Sočasno so bili tako z naše kot
tudi s strani galerijske pedagoginje in kustosinje dodani še drugi materiali ter
pristopi.

Diskurzi v galerijskem prostoru
Izrazi, kot sta Kunstvermittlung z nemško govorečega področja ter art educa-
tion z angleškega, že nekaj časa predstavljajo poklicno področje umetnosti
ter muzejskega izobraževanja, kjer se izvaja posredovanje in izobraževanje
med umetnostjo ter publiko. Metod posredovanja je ogromno, nekatere so
že stalna praksa, nekatere prodirajo na površje. Črpajo iz delovanja umetno-
sti kakor tudi iz pedagoškega in psihološkega ter nenazadnje iz političnega
okolja. Kar je najpomembnejše, je sposobnost vzpostavljanja novih ustvarjal-
nih metod (izhajajoč iz umetniškega znanja in ustvarjanja, ki mu je ta način
delovanja primaren), ki posredujejo med posamezniki.

Modeli umetniškega posredovanja lahko vključujejo umetniško-kreativni
proces v prid inovativnega razmišljanja vseh vpletenih. Pri tem se je treba za-
vedati, da ni vsak umetniško-kreativni proces tudi inovativen; kar pa ne po-
meni, da se ga ne poslužimo kot metode v podporo lažjemu posredovanju
določenega dela, razstavnega problema ipd.

156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161