Page 202 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 202
bara Baloh in Eda Birsa

dam učenja, medpredmetnemu povezovanju glede na medpodročne teme
in delu z otroki z različnimi izkušnjami na področju jezikovne ter likovne ume-
tnosti.

Namen in cilj raziskave
Pripovedovanje in likovno ustvarjanje lahko pri otrocih spodbujamo in glede
na njihovo starost nadgrajujemo z ustrezno načrtovanimi dejavnostmi. Zato
je vloga odraslega oziroma strokovnega delavca, ki naj bi imel potrebno zna-
nje za izvedbo ustvarjalne in učinkovite dejavnosti, ključna. Pri tem lahko
uporablja različne podporne strategije, ki otroka vodijo k samostojnemu
opravljanju dejavnosti ter napredku na spoznavni in ustvarjalni ravni. Pod-
porne strategije je treba prilagajati otrokom in jih v določenem trenutku, ko
te niso več potrebne, umakniti (Bratož in Žefran 2014). Njihova izbira teme-
lji na dejstvu, da so sodobni otroci obdani z veliko različnimi informacijami
iz okolja, po navadi s stereotipnimi in simbolnimi podobami, ki vplivajo na
njihovo sprejemanje in tvorjenje ustvarjalnih sporočil (Baloh 2019).

Raziskava, ki jo predstavljamo v prispevku, je nastala v okviru nacionalnega
projekta SKUM. Eden izmed temeljnih ciljev omenjenega projekta je bil razvi-
jati didaktične pristope in nove oblike povezovanja vzgojno-izobraževalnega
dela z umetniškimi dejavnostmi ter pri tem vključiti tudi področja umetno-
sti, ki so manj prisotna v vrtčevskem okolju. Pri tem smo razvijali povezave
med vzgojno-izobraževalnimi zavodi ter umetniki in kulturnimi ustanovami
v smeri širitve inovativnih ter odprtih učnih okolij, podprtih z novimi didak-
tičnimi pristopi in oblikami poučevanja, ki bi krepile sporazumevalne zmož-
nosti otrok v umetniških in drugih jezikih.

Z opravljeno raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšna je vloga odraslega, in
sicer vzgojitelja oziroma umetnika, in katere didaktične strategije uporab-
lja(ta) za spodbujanje sporazumevalne zmožnosti ter zmožnosti pripovedo-
vanja in likovnega izražanja predšolskih otrok, s poudarkom na didaktično-
metodičnih izvedbah.

Raziskovalna vprašanja
Z opravljeno raziskavo smo glede na opredelitev problema in cilje želeli iz-
vedeti:

RV1 Na kakšen način vzgojitelji v prvem starostnem obdobju senzibilizi-
rajo otroke na področje pripovedovanja in likovne umetnosti.

RV2 Na kakšen način so vzgojitelji v projektu vključili umetnika v vzgojno-
izobraževani proces.

202
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207