Page 203 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 203
Vloga strokovnih delavcev in umetnikov

Metodologija
Raziskovalna metoda in vključeni v raziskavo
V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo raziskovanja. V kvalitativni ra-
ziskavi so sodelovale vzgojiteljica in vzgojiteljica – pomočnica vzgojiteljice
vrtca, vključenega v projekt SKUM, ter umetnica (dramaturginja). V raziskavo
je bilo vključenih tudi 17 otrok, starih od dve do štiri leta (šest dečkov in 11 de-
klic). K sodelovanju smo povabili tiste strokovne delavce, njihove vrtčevske
otroke ter umetnike, ki so privolili k sodelovanju v projektu SKUM.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Z izvedbo kvalitativne raziskave smo pričeli v šolskem letu 2019/2020. Po-
datke smo zbirali na več načinov. Z vzgojiteljico, vzgojiteljico – pomočnico
vzgojiteljice in umetnico smo izvedli polstrukturirane intervjuje po predho-
dnem dogovoru. Pripravili smo pet vodilnih vprašanj odprtega tipa, s kate-
rimi smo si pomagali pri izvedbi pogovora. Po izvedenih intervjujih smo po-
datke prepisali, jih pregledali ter oblikovali gosti zapis. Na osnovi zastavljenih
ciljev smo določili enote kodiranja, analizirali pomen besedila, definirali rele-
vantne pojme in oblikovali tri kategorije, ki smo jih interpretirali v nadalje-
vanju. Za pojasnitev obravnavane problematike smo v posamezne katego-
rije vključili nekatere dobesedne navedbe intervjuvank, označene v pošev-
nem tisku. Pri izvedbi intervjujev smo upoštevali tudi konsenzualno valida-
cijo (Mesec 1998; Onwuegbuzie in Leech 2006, 238; Williams in Hill 2012, 175), s
tem da so raziskovanci preverili in potrdili resničnost ter ustreznost zapisanih
podatkov kot dejanski pogled na svoja izražena mnenja, ki bodo vključena
pri predstavitvi rezultatov.

Podatke smo zbirali tudi s pomočjo kvalitativne analize anekdotskih zapi-
sov, zapisov refleksij, fotografij, avdio- in videoposnetkov izvedenih dejav-
nosti ter izdelkov otrok. Tudi v tem primeru smo podatke obdelali s pomočjo
kodiranja in jih v nadaljevanju interpretirali.

Rezultati in interpretacija
Rezultate, ki smo jih dobili z izvedeno raziskavo, smo razvrstili v dve katego-
riji, in sicer v kategorijo senzibilizacija otrok za področje pripovedovanja in
likovne umetnosti ter vključevanje umetnika v vzgojno-izobraževani proces.

Senzibilizacija otrok za področje pripovedovanja in likovne umetnosti
Iz dokumentacije, ki sta jo pripravili vzgojiteljica in njena pomočnica, smo
ugotovili, da sta pri načrtovanju dejavnosti le-te skrbno načrtovali, pri čemer

203
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208