Page 63 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
en umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu

Preglednica 1 Pogostost posameznih kategorij in podkategorij, ki kažejo na pomen učenja
s pomočjo umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcu,
osnovni in srednji šoli

Kategorije in podkategorije pomena učenja s pomočjo umetniških izkušenj () () () ()

I Nove umetniške izkušnje    
 Aktivno raziskovanje in avtentično učenje skozi umetniško izkušnjo    
 Sprejemanje in doživljanje umetniških jezikov    
 Novi pristopi/nove oblike dela
 Interes za umetniško izkušnjo    
 Vrednotenje umetniških jezikov    
 Povezovanje in sodelovanje VIZ s širšim okoljem (umetniki, kult. ust.)    
 Sodelovanje s starši v novih umetniških izkušnjah    
   
Skupaj
II Sporazumevalne zmožnosti    
 Izražanje in komunikacija v umetniških jezikih    
 Izražanje lastnega mnenja    
 Uporaba/tvorjenje ustreznih, razumljivih in pravilnih sporočil    
 Boljše razumevanje drugih ljudi    
 Pozornejše opazovanje in boljše razumevanje medosebnih odnosov 
 Pozornejše poslušanje sogovornika 
 Dajanje pobud
   
Skupaj
III Znanje in refleksija    
 Razumevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/
   
medpredmetnem povezovanju    
 Refleksija in evalvacija    
 Zanimanje (interes) za učno snov 
 Vseživljenjsko učenje (vzgojiteljev, učiteljev in umetnikov)    
 (S)poznavanje domače in tuje kulturne dediščine

Skupaj

Nadaljevanje na naslednji strani

se večinoma prvič srečevali z animacijo lutk in sodelovanjem v lutkovni
predstavi.
Frontalno upodobitev so učenci izdelali zelo hitro, profil pa jim je pov-
zročal več težav, ugotovili so, da sprememba na eni strani povzroči
spremembo tudi na drugi, ter tako spoznali pomen »dialoga« med ki-
parjem in nastajajočo kiparsko formo.
Dijaki so doživljali sebe in svoje telo v prostoru in v odnosu do dru-

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68