Page 63 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
en umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu
Preglednica 1 Pogostost posameznih kategorij in podkategorij, ki kažejo na pomen učenja
s pomočjo umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcu,
osnovni in srednji šoli
Kategorije in podkategorije pomena učenja s pomočjo umetniških izkušenj () () () ()
I Nove umetniške izkušnje
Aktivno raziskovanje in avtentično učenje skozi umetniško izkušnjo
Sprejemanje in doživljanje umetniških jezikov
Novi pristopi/nove oblike dela
Interes za umetniško izkušnjo
Vrednotenje umetniških jezikov
Povezovanje in sodelovanje VIZ s širšim okoljem (umetniki, kult. ust.)
Sodelovanje s starši v novih umetniških izkušnjah
Skupaj
II Sporazumevalne zmožnosti
Izražanje in komunikacija v umetniških jezikih
Izražanje lastnega mnenja
Uporaba/tvorjenje ustreznih, razumljivih in pravilnih sporočil
Boljše razumevanje drugih ljudi
Pozornejše opazovanje in boljše razumevanje medosebnih odnosov
Pozornejše poslušanje sogovornika
Dajanje pobud
Skupaj
III Znanje in refleksija
Razumevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/
medpredmetnem povezovanju
Refleksija in evalvacija
Zanimanje (interes) za učno snov
Vseživljenjsko učenje (vzgojiteljev, učiteljev in umetnikov)
(S)poznavanje domače in tuje kulturne dediščine
Skupaj
Nadaljevanje na naslednji strani
se večinoma prvič srečevali z animacijo lutk in sodelovanjem v lutkovni
predstavi.
Frontalno upodobitev so učenci izdelali zelo hitro, profil pa jim je pov-
zročal več težav, ugotovili so, da sprememba na eni strani povzroči
spremembo tudi na drugi, ter tako spoznali pomen »dialoga« med ki-
parjem in nastajajočo kiparsko formo.
Dijaki so doživljali sebe in svoje telo v prostoru in v odnosu do dru-
63
Preglednica 1 Pogostost posameznih kategorij in podkategorij, ki kažejo na pomen učenja
s pomočjo umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu v vrtcu,
osnovni in srednji šoli
Kategorije in podkategorije pomena učenja s pomočjo umetniških izkušenj () () () ()
I Nove umetniške izkušnje
Aktivno raziskovanje in avtentično učenje skozi umetniško izkušnjo
Sprejemanje in doživljanje umetniških jezikov
Novi pristopi/nove oblike dela
Interes za umetniško izkušnjo
Vrednotenje umetniških jezikov
Povezovanje in sodelovanje VIZ s širšim okoljem (umetniki, kult. ust.)
Sodelovanje s starši v novih umetniških izkušnjah
Skupaj
II Sporazumevalne zmožnosti
Izražanje in komunikacija v umetniških jezikih
Izražanje lastnega mnenja
Uporaba/tvorjenje ustreznih, razumljivih in pravilnih sporočil
Boljše razumevanje drugih ljudi
Pozornejše opazovanje in boljše razumevanje medosebnih odnosov
Pozornejše poslušanje sogovornika
Dajanje pobud
Skupaj
III Znanje in refleksija
Razumevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/
medpredmetnem povezovanju
Refleksija in evalvacija
Zanimanje (interes) za učno snov
Vseživljenjsko učenje (vzgojiteljev, učiteljev in umetnikov)
(S)poznavanje domače in tuje kulturne dediščine
Skupaj
Nadaljevanje na naslednji strani
se večinoma prvič srečevali z animacijo lutk in sodelovanjem v lutkovni
predstavi.
Frontalno upodobitev so učenci izdelali zelo hitro, profil pa jim je pov-
zročal več težav, ugotovili so, da sprememba na eni strani povzroči
spremembo tudi na drugi, ter tako spoznali pomen »dialoga« med ki-
parjem in nastajajočo kiparsko formo.
Dijaki so doživljali sebe in svoje telo v prostoru in v odnosu do dru-
63