Page 65 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 65
Pomen umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu

Spoznali smo, da je lahko učenje z umetnostjo zabavno, poučno, zani-
mivo, spodbudno, skratka, zelo pozitivno smo vsi skupaj doživljali naša
srečanja. [Učiteljica v osnovni šoli]

Prav tako so umetniške jezike pozitivno doživljali otroci v vrtcu, kar je raz-
vidno iz dobesednega zapisa otroka:

Sem dal [kipec] kar na sonce, da se prej posuši. Ni treba, da ga Urša
[kiparka] odnese.

Iz zapisa je razvidno, da je bil deček tako navdušen nad svojim kipom, da
ga je želel odnesti domov še pred žganjem. Prav tako je pozitivno doživljanje
po umetniški izkušnji izrazila deklica iz vrtca:

Všeč mi je bilo, ko smo plesali balet, ko smo delali drevo z rokami, ko
smo pokazali moč.

Podkategorijo »novi pristopi/nove oblike dela« (31 zapisov) lahko ponazo-
rimo z naslednjimi dobesednimi zapisi:

Umetnikove predloge, sem vnašala v svoje delo. [. . .] Otroci so podajali
svoja mnenja, ki smo jih posredovali umetniku, ta pa jih je upošteval pri
pripravi ustreznih inštrumentov. [Vzgojiteljica]
Učenci so spoznavali nov način učenja učnih vsebin preko ustvarjal-
nega giba. [Učiteljica v osnovni šoli]
Svojo nalogo sem videl kot organizatorja nastajajočega zvočnega ka-
osa, ki je mnoštvo idej usmerjal in ga vodil k začrtanemu cilju. Otroci
so v glasbenem delu projekta sami odkrili zanimive zvočne kombina-
cije, ki smo jih skupaj uredili, aranžirali in oblikovali v zvočno spremljavo
glasbene pravljice. Ključen moment procesa je bilo njihovo avtorstvo
ustvarjene glasbe, saj so jo tako ponotranjili in do nje vzpostavili nepo-
sredni osebni odnos. [Umetnik]

V evalvacijskih zapisih so bile zastopane tudi podkategorije: »aktivno raz-
iskovanje in avtentično učenje skozi umetniško izkušnjo«, »sprejemanje in
doživljanje umetniških jezikov«, »novi pristopi/nove oblike dela«, »interes za
umetniško izkušnjo«, »vrednotenje umetniških jezikov«. Zanimivo pa je, da
sta bili predvsem v vrtcu (in ne v šoli) vključeni tudi podkategoriji »povezo-
vanje in sodelovanje VIZ-ov s širšim okoljem (umetniki, kulturnimi ustano-
vami)« in »sodelovanje s starši v novih umetniških izkušnjah)«. To morda na-

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70