Page 67 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 67
Pomen umetniških izkušenj v vzgojno-izobraževalnem procesu

Na področju zgodovine so utrdili svoje znanje v avtentičnem okolju, v
katerem so neposredno doživeli najlepše arhitekturne in likovne priče-
valce renesančne dobe in mesta Firenc. Proces jim je omogočil razviti
odgovoren in radoveden odnos do vsebine, do katere so njihovi pred-
hodniki pristopali nezainteresirano in zdolgočaseno. To ja za nas naj-
večji in najpomembnejši doseženi cilj.

Pomen sprotne refleksije procesa umetniških izkušenj izpostavlja tudi za-
pis umetnice:

Ob vsaki dejavnosti (likovni, gibalni, gledališki, glasbeni) so imeli učenci
najprej diskusijo, pogovor oziroma izmenjavo mnenj. Vsak učenec je
imel možnost izraziti svoje videnje, ki je omogočilo graditev ter usvaja-
nje znanj na podlagi že usvojenih. Vedno se je pojavilo veliko predlo-
gov, kaj vse bi lahko spremenili, izboljšali. Umetniki so v delo ves čas
vključevali mnenje učencev, vključevali so njihove izdelke in ob tem je
nastajala umetniška predstava.

Znotraj omenjene kategorije so se zapisi najpogosteje nanašali na pod-
kategorijo »razumevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/med-
predmetnem povezovanju« (33 zapisov). Med dobesednimi zapisi so bili za-
pisi:

Napredek je bil opažen tudi na vseh neumetniških področjih, ki so bila
vključena v delo preko ustvarjalnega giba (slovenski jezik, matematika,
naravoslovje, družba). Učenci so bolje razumeli snov, obravnavano na
tovrstni način. [Učiteljica v osnovni šoli]
Pri njenih delavnicah [govori o plesni umetnici, op. a.] razmišljajo tudi
možgani. [Učenec]
S celotnim procesom, ki je temeljil na spoznavni in doživljajski ravni in
so ga dijaki preverili še v avtentičnem okolju Firenc, so dijaki poglobili
in osvežil usvojeno znanje ter ga razširili z novo izkušnjo, spoznanji in
vedenji. S tem smo dosegli zastavljeni cilj. [Učiteljica v srednji šoli]

Medpodročno povezovanje je pogosto zajeto v vzgojno-izobraževalnem
delu v vrtcu in šoli, pri čemer so izsledki raziskave pokazali, da je podkate-
gorija »razumevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/medpred-
metnem povezovanju« vključena le v evalvacijskih poročilih osnovnih in sre-
dnjih šol, ne pa v vrtcih. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko predpostavimo,

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72