Page 68 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
ena Smrtnik Vitulić idr.

da so predvsem učitelji v šoli v večji meri načrtno izpostavili, da je medpred-
metno povezovanje pomembno za doseganje učnih ciljev na področju zna-
nja in razumevanja, vzgojitelji pa so temu namenjali manj pozornosti.

Zapisi s področja »znanja in refleksij« so poleg medpodročnega/medpred-
metnega povezovanja vključevali tudi druge podkategorije, kot so: »razu-
mevanje in uporaba učnih izkušenj v medpodročnem/medpredmetnem po-
vezovanju«, »refleksija in evalvacija«, »zanimanje (interes) za učno snov« in
»(s)poznavanje domače in tuje kulturne dediščine«, pri vzgojiteljih, učiteljih
in umetnikih pa je bila poudarjena tudi podkategorija »vseživljenjsko uče-
nje (vzgojiteljev, učiteljev in umetnikov)«. Iz omenjenih rezultatov je moč raz-
brati, da je bilo v refleksijah vrtcev in osnovnih ter srednjih šol zajeto pridobi-
vanje znanj in izkušenj ne le otrok/mladostnikov, ampak tudi odraslih udele-
žencev (vzgojitelji, učitelji, umetniki), kot ilustrira dobesedni zapis učiteljice:

Pridobljene izkušnje me bodo gotovo vzpodbudile, da bom v bodoče
vpeljala v pouk, ali v šolo na daljavo, podobne gibalne naloge ter tako
poskrbela, da bom širila pridobljena znanja in izkušnje.

Skladno z rezultati naše raziskave tudi druge ugotovitve (Council Recom-
mendation on Key Competences For Lifelong Learning 2018) kažejo, da vklju-
čevanje umetnosti v vzgojno-izobraževalni proces prispeva k razvoju kom-
petenc za vseživljenjsko učenje.

Med navedenimi kategorijami je bila četrta najpogostejša kategorija »med-
osebni odnosi« (104 zapisov). Znotraj nje so bile v evalvacijskih poročilih naj-
pogosteje izpostavljene vsebine, ki smo jih uvrstili v podkategorijo »medo-
sebnih odnosov v skupini (npr. sodelovanje, strpnost, zaupanje)« (37 zapisov).
Med dobesednimi zapisi v evalvacijskih poročilih so bili tudi zapisi:

Vnašanje konkretne izkušnje je zelo prispevalo k medosebnim odno-
som v skupini. [. . .] Otroci so skozi projekt postali strpnejši drug do dru-
gega. Kot že omenjeno, so začutili pripadnost skupini. [. . .] Čutili so, da
si vsi člani projekta med seboj zaupamo ter da so prisotni spoštljivi od-
nosi med nami. [Vzgojiteljica]

Vsi vpleteni poudarjajo še socialno plat projekta, saj je tekom zaprtja
javnega življenja, prikovanosti pred zaslone in osebnih stisk ravno s po-
močjo nove tehnologije omogočil sproščeno, a vendar usmerjeno in
vodeno, poučno in sproščujoče druženje ter socialno bližino in interak-
cijo. Večina otrok je bila navdušena nad delitvijo v skupine in skupin-
skim ustvarjanjem. [Umetnik v osnovni šoli]

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73