Page 83 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 83
Vzgojno-izobraževalna ustanova kot kulturno stičišče lokalnega okolja

in ne kot oviro. Partnerstvo označuje raznolikost izkušenj, zmožnosti,
spretnosti in pogledov vseh vključenih, kar pripomore h globljemu ra-
zumevanju situacije ter prepoznavanju novih priložnosti v medsebojni
raznolikosti.
– Potrebna sta upoštevanje in spoštovanje tradicije ter kulturne raznoli-
kosti udeleženih. Za uspešno partnersko sodelovanje je potrebno med-
sebojno spoštovanje raznolikosti vseh vpletenih glede njihovih vre-
dnot, prepričanj, stališč, izobrazbe, znanja ipd.
– Pri sodelovanju je pomembna usmerjenost v temeljne cilje partnerstva,
kar pomaga pri reševanju problemov, pripravi preventivnih nalog ipd.
Pomembno vlogo pa ima tudi celoten proces partnerskega sodelova-
nja.

Vzgojno-izobraževalne ustanove v primerjavi s kulturnimi ter z umetno-
stnimi ustanovami vstopajo v medsebojno partnerstvo s sicer različnimi
cilji in nameni, pridobivajo pa vsaka svoje specifične prednosti. Za šolo in
vrtec sodelovanje pomeni odpiranje v lokalno skupnost in širši družbeni
prostor; otrokom in učencem omogoča stik z umetnostjo ter neposredni
dostop do kulture in umetnosti. Sodelovanje omogoča kakovostnejše do-
seganje vzgojno-izobraževalnih ciljev in obogatitev programa vrtca ozi-
roma šole. Kulturne in umetnostne ustanove pa v partnerstvu z vzgojno-
izobraževalnimi ustanovami pridobivajo nove uporabnike svojih storitev,
oblikujejo nove generacije ustvarjalcev, sodelovanje jih spodbuja k razširja-
nju storitev na področju pedagoškega dela in kulturno-umetnostnega vzgoj-
nega delovanja, omogoča jim pridobivanje povratne informacije o svoji po-
nudbi, na osnovi katere lahko svoj program izboljšujejo in prilagajajo raz-
ličnim ciljnim skupinam, med katerimi so pomembna publika prav otroci in
mladostniki (glej npr. Melkamu 2016, 45).

Pomembna tradicija opisanih vidikov medsebojnega sodelovanja se uve-
ljavlja skozi različne strateške projekte na sistemski ravni. Izpostavimo lahko
predvsem dva. Prvi je Kulturni bazar (https://kulturnibazar.si/), ki z med-
sebojnim sodelovanjem, s povezovanjem različnih področij in kakovostno
kulturno-umetnostno vzgojo v formalnem ter neformalnem izobraževanju
prispeva k inovativnejšemu učnemu okolju in celovitemu razvoju otrok ter
mladih. Poteka v organizaciji Ministrstva za kulturo, Ministrstva za izobra-
ževanje, znanost in šport ter Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Osre-
dnji dogodek Kulturnega bazarja je vsakoletno celodnevno nacionalno stro-
kovno usposabljanje, na katerega so, poleg strokovnih delavcev, povabljeni
tudi otroci in mladostniki, starši pa tudi siceršnja javnost.

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88