Page 88 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
na Podgornik, Jana Kalin in Katja Jeznik

Ključno vodilo pri izbiri posameznih umetnikov oziroma kulturnih
ustanov, s katerimi so vrtci in šole sodelovali
Na vprašanje, kaj je bilo ključno vodilo pri izbiri posameznih umetnikov ozi-
roma kulturnih ustanov, s katerimi so vrtci in šole sodelovali, je največ koordi-
natorjev SKUM odgovorilo, da so bili nekatere kulturne ustanove in umetniki
izbrani glede na (1) povezavo z učnim načrtom, (2) možnosti povezovanja raz-
ličnih umetniških področij in medpredmetnega povezovanja, (3) predloge
otrok oziroma učencev, (4) izkušnje umetnikov z otroki, (5) interes pedago-
ških delavcev za določeno tematiko, (6) področje umetnosti, s katerim se uči-
telji ukvarjajo, ter (7) dosegljivost umetnikov in bližino kulturnih ustanov. Kot
ključno vodilo so navedli tudi to, da so nekatere umetnike spoznali na Kul-
turnem bazarju in da so jih izbirali glede na njihovo pripravljenost za sodelo-
vanje. Nekaj jih je omenilo tudi priporočilo zunanjih predstavnikov projekta
SKUM in izkušnje, ki so jih že imeli z določenim umetnikom.

V »Državnih smernicah za kulturno-umetnostno vzgojo v vzgoji in izobra-
ževanju« (Razširjena medpredmetna skupina za kulturno vzgojo 2009, 4) je
zapisano, da je bistvo sodobne kulturno-umetnostne vzgoje njena krosku-
rikularnost, vpetost v vsa področja dejavnosti, učne predmete in druge šol-
ske dejavnosti. Predstavlja temelj za posameznikov ustvarjalni odnos do kul-
ture ter razumevanje njenega pomena za razvoj človeške družbe. Kulturno-
umetnostna vzgoja prispeva k razvoju posameznikovega dejavnega odnosa
do umetnosti oziroma kulture, spodbuja njegovo domišljijo, ustvarjalnost,
iniciativnost, inovativnost, tolerantnost . . . Nadalje je zapisano (str. 5), da
razvijanje teh veščin in zmožnosti omogoča posameznikovo osebnostno
rast, spodbuja različne načine mišljenja in ravnanja ter predstavlja osnovo
za družbo, ki temelji na znanju, ustvarjalnosti in strpnosti.

Vpliv sodelovanja vrtcev in šol v projektu SKUM na porajanje novih idej
za kulturno-umetniške dejavnosti
Zanimalo nas je tudi, kakšen vpliv je imelo sodelovanje vrtca ali šole v pro-
jektu SKUM na porajanje novih idej za kulturno-umetniške dejavnosti, ki so
bile izvedene v povezavi s kulturnimi ustanovami in predstavljene širši pu-
bliki v lokalnem okolju. V vrtcih se strinjajo, da je projekt odprl možnosti za
izvedbo dejavnosti, ki sicer ne bi bile izvedene ali pa bi bile izvedene v okr-
njeni obliki. Umetniki naj bi na drugačen način vzpostavili vez med otroki
in umetnostjo. Ideje za dejavnosti, ki so bile javno predstavljene, so se po-
rodile v interakciji med umetnikom, otroki in strokovnimi delavkami vrtca.
Brez sodelovanja v projektu SKUM ne bi bilo različnih predstav in razstav ter
ostalih dogodkov. Projekt je pomemben tudi zato, ker so nekatere umetnike

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93