Page 87 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 87
Vzgojno-izobraževalna ustanova kot kulturno stičišče lokalnega okolja

strokovnih aktivov ter letno delovno poročilo, v vzgojni načrt šole, letopis in
nekatera družbena omrežja (npr. Facebook).

Sodelovanje vrtcev in šol s pomočjo kulturno-umetniških dogodkov
ter dejavnosti v lokalnem okolju v okviru civilnih iniciativ
Na vprašanje o sodelovanju vrtcev in šol s pomočjo kulturno-umetniških do-
godkov ter dejavnosti v lokalnem okolju v okviru civilnih iniciativ so koordi-
natorji projekta SKUM povedali, da so pripravili seznam sodelujočih umetni-
kov in zavodov v SKUM, da so organizirali razne dogodke z lokalnimi ume-
tniki, da je šola v njihovem lokalnem okolju središče in izhodišče kulturnega
dogajanja v kraju (prireditve, izdelki, posnetki, filmčki, fotografske in likovne
razstave ipd.), da je glavni povezovalni dejavnik med učenci, starši in krajani
ter kulturnimi ustanovami, da je nosilec ali organizator KU dejavnosti. Se-
veda tudi šola sodeluje na kulturnih dogodkih, ki jih organizira občina, kot
so: komemoracije, predstavitev pevskih zborov, igranje na glasbila, proslave
ob dnevu državnosti, samostojnosti ipd. Koordinatorji so poročali o tem, da
šole in vrtci sodelujejo tudi z domovi starejših občanov, s knjižnicami, z vo-
jašnico, galerijami, s turističnim društvom ipd. Šole in vrtci občasno s svojimi
umetniškimi kreacijami nagovorijo sokrajane v svojem lokalnem okolju tudi
skozi kakšen projekt, npr. izrazijo svoj pogled na različne družbene probleme
(onesnaževanje, enakopravnost, svoboda ipd.). V primerjavi z začetkom pro-
jekta, ko smo ugotavljali stanje vrtcev in šol na tem področju v šolskem letu
2018/2019, je videti, da se je nabor kulturno-umetniških dogodkov in dejav-
nosti v lokalnem okolju v okviru civilnih iniciativ povečal.

Predstavitev kulturno-umetniških dejavnosti širši javnosti in medijem ter
lokalni politiki
Koordinatorji SKUM v vrtcih in šolah so povedali, da o kulturno-umetniških
dogodkih redno poročajo v lokalnem časopisu in drugih lokalnih medijih
(radio, TV, družbena omrežja, strokovne revije). Nekatere šole oglašujejo
kulturno-umetniške dogodke in objavljajo prispevke celo v več kot enem
glasilu ali lokalnem časopisu. Tudi sicer so bili kulturno-umetniške dejavno-
sti, projekti in dogodki predstavljeni v mestni knjižnici ter kulturnem centru,
v mestni galeriji, na Kulturnem bazarju, na prireditvi Dan za umetnost, na
premieri animiranega filma v kinu, na kulturnih dogodkih, ki se jih občasno
udeležijo tudi lokalni politiki, na spletnih straneh šole ali vrtca, tudi na šol-
skem Facebooku, v kolikor ima šola FB-profil, ipd. Eden od koordinatorjev je
povedal: »Vse to nam je na srečo uspelo, bili smo videni in slišani doma in
izven domačega kraja.«

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92