Page 93 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
Vzgojno-izobraževalna ustanova kot kulturno stičišče lokalnega okolja

Medsebojno sodelovanje odpira prostor za učenje drug od drugega, širi
možnosti za učenje tako mladih kot odraslih ter gradi socialni in kulturni ka-
pital posameznikov. Na ta način se oblikujeta občutek pripadnosti skupnosti
in medsebojna solidarnost, razvijajo se tako posamezniki kot skupnost v ce-
loti. V procesu kakovostnega sodelovanja pridobijo tako otroci, učenci in
dijaki kot starši, vzgojno-izobraževalne ustanove in strokovni delavci ter vsi
vključeni partnerji in širša družbena skupnost. Vzgojno-izobraževalna usta-
nova in skupnost sta pomembna partnerja, ki v medsebojnem sodelovanju
podpirata drug drugega ter tako soustvarjata priložnosti za učenje in ra-
zvoj – posameznikov in širše skupnosti. V ta namen je treba na ravni med-
sebojnega sodelovanja razvijati didaktično kulturo vzgojno-izobraževalnih
ustanov, zagotavljati ustrezno načrtovanje in evalvacijo ciljev ter porazde-
litev virov, moči, odgovornosti pri doseganju skupnih ciljev; ohranjati od-
prtost, fleksibilnost in proaktivno naravnanost vseh vključenih; ozaveščati
pomembnost vzgojno-izobraževalnih ustanov kot kulturnega stičišča lo-
kalne skupnosti. Pomembna mora biti splošna skrb za kulturo medsebojnih
odnosov pa tudi spodbujanje aktivnega državljanstva med otroki in mla-
dostniki. Na sistemski ravni pa so potrebni sistematično in načrtno priza-
devanje za ustrezno zastopanost kulturno-umetnostne vzgoje v vzgojno-
izobraževalnih ustanovah, spodbujanje povezovanja ter vzpostavljanje ka-
kovostnih modelov sodelovanja med vzgojno-izobraževalnimi ustanovami
in lokalno skupnostjo.

Literatura

Adelman, H., in L. Taylor. 2008. Fostering School, Family, and Community Invol-
vement: Effective Strategies for Creating Safer Schools and Communities. Wa-
shington, DC: Hamilton Fish Institute on School and Community Violence;
Portland, OR: Northwest Regional Educational Laboratory.

Arendt, H. 1996. Vita activa. Prev. V. Jalušič. Ljubljana: Krtina.
Arts Education Partnership. 1999. Learning Partnerships: Improving Learning in

Schools with Arts Partners in the Community. Washington, DC: Arts Educa-
tion Partnership, Council of Chief State School Officers.
Aspin, D. 2010. »Lifelong Learning: The Mission of Arts Education in the Lear-
ning Community of the 21st Century.« Music Education Research 2 (1): 75–85.
Bamford, A. 2006. The Wow Factor: Global Research Compedium on the Impact
of the Arts in Education. Münster: Waxmann.
Bečaj, J. 2009. »Cilji so vedno v oblakih, pot pa je mogoča le v resničnosti.«
Vzgoja in izobraževanje: revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno
izobraževalnega dela 40 (jubilejna št.): 27–40.
Biesta, G. J. J. 2017. The Rediscovery of Teaching. New York in London: Routledge.

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98