Page 252 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 252
zetki v slovenščini

LanGuide prilagoditi področjem in potrebam ciljnih uporabnikov. Uvaja
področja, ki so jim znana, jih zanimajo, jih obvladajo ali (ne) poznajo glede
izmenjav v okviru Erasmus+, poučevanja, potovalnih izkušenj, računalni-
ških spretnosti in kulturnih razlik, da bi lahko izhajali iz znanega in doda-
jali nove elemente.

To je načelo, na katerem temeljijo učne dejavnosti v aplikaciji LanGuide,
katere cilj je uravnotežiti poučevanje jezika za strokovne potrebe, prenos
kulturnih elementov ter priložnosti in izzive, ki so neločljivo povezani s
tehnologijo.

Aplikacija LanGuide je primer, ki ponazarja uporabo računalniško pod-
prtega učenja jezikov/učenja jezikov s pomočjo mobilnih naprav v navodi-
lih, osredotočenih na strokovni jezik. Dejstvo, da naslavlja različne kate-
gorije učečih se, torej študente, učitelje in administrativno osebje, pa tudi
različna področja, torej administrativno, mobilnostno, znanstveno in raču-
nalniško, različne jezike, torej romunščino, italijanščino, slovenščino, hr-
vaščino in španščino, ter znanje jezika na različnih ravneh, torej začetni,
nadaljevalni in napredni, pomeni, da gre za dragoceno orodje za učenje
strokovnih jezikov.

Ključne besede: digitalna doba, mobilne aplikacije, e sp, c all, m all, uče-
nje jezikov, računalništvo, kulturni element, kulturna pismenost, kulturna
kompetenca, jezikovno znanje, LanGuide.

Mobilno učenje strokovnih jezikov: od oblikovanja učnega načrta
do uporabniškega testiranja
Lucia Načinović Prskalo, Vanja Slavuj in Marija Brkić Bakarić

V prispevku je predstavljen celoten proces učenja strokovnih jezikov (angl.
languages for special purposes – l s p) na mobilni napravi. Najprej je opi-
san splošen pristop k razvoju tečaja l s p v mobilnem kontekstu. Nato so
predstavljene spletne in mobilne aplikacije, ki smo jih razvili za ta namen.
Predlagani učni pristop in uporabnosti mobilne aplikacije smo temeljito
ovrednotili z nemoderiranim testiranjem na daljavo, ki smo ga izvajali v
obdobju enega meseca. Po fazi testiranja so uporabniki izpolnili precej ob-
sežen anonimni vprašalnik, ki vključuje rubrike o demografskih podatkih
uporabnikov, uporabniški izkušnji z mobilno aplikacijo, ovrednotenju po-
sebnosti učnega pristopa in uporabniških jezikovnih izkušnjah. Na koncu
smo analizirali odgovore na vprašalnik in izpeljali nekatere sklepe.

Projekt Orodje za vodeno izboljšanje jezikovnega znanja (Language Gui-
dance Tool for Improving Language Knowledge – LanGuide), ki ga podpira

252
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257