Page 253 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 253
Mobilno učenje strokovnih jezikov

program Erasmus+ Strateška partnerstva za visoko šolstvo, se ukvarja z ra-
zvojem orodja odprtega dostopa za izboljšanje jezikovnega znanja. Orodje
LanGuide upošteva skupni jezikovni evropski okvir (se jo) in ponuja jezi-
kovne vaje na treh ravneh – osnovni, srednji in izpopolnjevalni. Jezikovne
vaje ali naloge so oblikovane za vse tri stopnje za razvijanje produktiv-
nih jezikovnih spretnosti (govor in pisanje), receptivnih jezikovnih spret-
nosti (poslušanje in branje), slovnice in besedišča. Orodje obravnava tri
kategorije ciljnih uporabnikov – študente, univerzitetne učitelje in admi-
nistrativno osebje. Za vsako kategorijo uporabnikov orodje ponuja vaje,
ki ustrezajo njihovi ravni znanja in izbrani jezikovni veščini. Orodje se ne
osredotoča na učenje splošnega jezika, temveč na nekatera strokovna pod-
ročja. Mobilna aplikacija za učenje jezikov (ali m-learning), ki smo jo razvili
v okviru projekta, ponuja štiri široka tematska področja strokovne angle-
ščine (angl. English for specific purposes – e sp). Sem spadajo znanstvena an-
gleščina (angl. English for academic purposes – e ap), administrativna angle-
ščina, angleščina za namene mobilnosti in računalniška angleščina (angl.
English for i t purposes – ai tp).

Ta prispevek se osredotoča na proces načrtovanja tečaja l s p, usmerje-
nega v e ap in ei tp, oziroma natančneje na opis pristopa pri oblikovanju
vidikov aplikacije za e ap in ei tp, vključno z razvojem jezikovnega učnega
načrta.

e a p in e i t p se lahko štejeta za ločeni, posebni veji angleškega jezika.
Zato se morajo posebne potrebe in zahteve učencev odražati v vsebinah, ki
jih moramo vključiti. Cilj je razviti nabor jezikovnih ali drugih veščin, ki jih
oseba potrebuje za samostojno delovanje v angleško govorečem akadem-
skem okolju z e a p in v računalniškem okolju z e i t p. Celoten tečaj e a p
ali ei tp zajema vse štiri jezikovne spretnosti (slušno, bralno, govorno in
pisno), saj se vse uporabljajo v tipičnih interakcijah v teh kontekstih. Poleg
tega se besedišče e ap in ei tp bistveno razlikuje od tistega, ki se običajno
imenuje »vsakdanja angleščina«, zato je posebna pozornost namenjena be-
sednjaku, ki ga najdemo v teh kontekstih.

Proces oblikovanja tečajev za e a p in e i t p z orodjem za učenje jezi-
kov LanGuide je sestavljen iz naslednjih osmih faz: analiza potreb učencev,
opredelitev ciljev predmeta, načrtovanje učnega načrta, izdelava gradiva za
tečaj, evalvacija gradiva za tečaj, implementacija gradiva v orodje, izvajanje
tečaja (uporaba gradiv) in vrednotenje procesa. Izhod iz vsake stopnje šteje
kot vhod v naslednjo stopnjo.

Za prvo stopnjo razvoja tečaja e s p, ki je sestavljena iz zbiranja in ana-
lize potreb učencev jezika, smo uporabljali pristop, znan kot analiza ciljne

253
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258