Page 255 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 255
Mobilno učenje strokovnih jezikov

ske opreme do učenca. Dve osnovni spretnosti, ki ju uporabljamo v učnem
procesu v okviru pristopa LanGuide, sta govorna in pisna spretnost. Prva
vključuje slušno razumevanje kot receptivno spretnost, medtem ko govor-
jenje štejemo kot produktivno spretnost; druga spretnost vključuje branje
kot receptivno spretnost in pisanje kot produktivno spretnost. Vse boga-
tijo strokovno besedišče in slovnične elemente. Komunikacijski kanal za-
gotavlja predvsem tehnologija, torej naprava, ki se uporablja za učenje je-
zikov. Ciljne ravni temeljijo na seju, vendar so zmanjšane na tri ravni, ker
smo opustili višjo in nižjo raven klasične delitve. Komunikativne dogodke
je mogoče razumeti kot nujnost pri pristopu ts a. Na podlagi zbranih po-
treb učečih se je sestavljen podroben seznam komunikacijskih dejavnosti,
ki jih izvajajo študentje, učitelji in administrativno osebje. Seznam obsega
širok nabor možnih dejavnosti, v katerih naj bi sodelovala vsaka ciljna sku-
pina učečih se, in to za vsako od štirih jezikovnih spretnosti posebej.

Učne rezultate utemeljujemo na osnovi analizi potreb. Cilj je učence
seznaniti z e a p in/ali e i t p ter njihovimi izrazitimi leksikalnimi, skla-
denjskimi in pomenskimi značilnostmi, tako da nova znanja lahko upora-
bijo pri vsakodnevnih dejavnostih v akademskem ali i t-kontekstu. Vaje
jih namreč izpostavijo številnim pisnim in govorjenim besedilom, ki se
običajno pojavljajo v značilnih kontekstih in olajšajo splošno razumeva-
nje ter podrobno razumevanje specifičnih informacij, omogočijo jim, da
se ustrezno odzovejo v različnih situacijah. Razvijanje pisne spretnosti
učencev osredotočamo na formalne vidike različnih pisnih besedil, ki jih
pogosto najdemo v akademskem in/ali informacijskem kontekstu. Razvi-
janje govornih spretnosti učencev osredotočamo na interaktivne situacije,
ki od udeležencev zahtevajo, da razumejo izjave in se odzovejo, kadar je
to primerno. To učencem omogoča, da uporabljajo vrsto strokovnega be-
sedišča, značilnega za e a p in/ali i t pri pisnem sporazumevanju in v po-
govoru, te spretnosti razvijajo s produktivnimi in z receptivnimi pristopi,
kar učencem omogoča, da postanejo vešči pri uporabi angleškega jezika za
namene raziskovanja, študija, poučevanja ter dela v akademskem in/ali i t
kontekstu.

Učni načrti modula e sp so opredeljeni v smislu deskriptorjev o doseženi
zmožnosti za vsako od treh stopenj znanja in za vsako od štirih strokovnih
jezikovnih področji za vse tri vrste učeče se osebe. Deskriptorji razkrivajo
ciljno vedenje učencev, ki uporabljajo angleški jezik, situacije in kontekste,
v katerih to počnejo, ter dodatne pogoje in omejitve, povezane z dejanji, ki
jih izvajajo. Dodana vrednost je, da deskriptorji navajajo primere ciljnih be-
sedil oziroma vrst besedil, ki jih uporabljamo pri različnih aktivnostih, zato

255
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260