Page 258 - LanGuide Project: Research and Professional Insights
P. 258
zetki v slovenščini

najvišje ocenjujejo možnost izboljšanja besedišča in slovnice ter tudi pri-
ložnost za izboljšanje slušnih spretnosti, najbolj so zadovoljni z nalogami
za izboljšanje bralne in pisne spretnosti, najnižje pa ocenjujejo možnost za
izboljšanje govorne sposobnosti. To je razumljivo, saj ni vaj za izboljšanje
govorne sposobnosti, ker te možnosti mobilna aplikacija preprosto ne po-
nuja. Nazadnje je večina udeležencev izbrano jezikovno raven ocenila kot
ustrezno in pohvalila vaje, ki uvajajo uporabno besedišče, terminologijo in
slovnico. Poleg tega jih večina meni, da vaje spodbujajo samostojno učenje
jezikov. Najnižje ocenjeni vidiki aplikacije, ki jih mora razvojna ekipa doda-
tno izboljšati, so raznolikost nalog ter možnost samonadzora in povratnih
informacij.

V prispevku je opisan proces učenja strokovnega jezika na mobilni na-
pravi s pomočjo prostodostopne učne aplikacije, ki vključuje vaje iz angle-
škega, hrvaškega, slovenskega, španskega, romunskega in italijanskega je-
zika. Orodje ponuja vaje na osnovni, srednji in napredni ravni. Za vsako
stopnjo so na voljo vaje za razvijanje govornih, pisnih, slušnih in bralnih
spretnosti ter slovnične vaje in tiste za bogatitev besedišča. Opredeljene
so tudi tri različne kategorije ciljnih uporabnikov – univerzitetni učitelji,
študenti in administrativno osebje. Orodje se osredotoča na strokovne je-
zike, natančneje na štiri različna strokovna področja, torej na znanstveni,
administrativni, mobilnostni in računalniški jezik. Prvi del tega prispevka
opisuje proces ustvarjanja in vrednotenja vaj e a p ter e i t p. Podrobno je
predstavljen celoten proces oblikovanja učnega načrta za esp, ki temelji na
analizi potreb učencev in opredelitvi ciljev predmeta, čemur sledi proces
izdelave in vnosa vaj v sistem za upravljanje vsebine, razvit za aplikacijo
LanGuide. Drugi del prispevka opisuje fazo testiranja. Nemoderirano te-
stiranje uporabnosti aplikacije za učenje na daljavo smo izvajali v obdobju
enega meseca, čemur je sledila faza izpolnjevanja obsežnega vprašalnika za
temeljito oceno aplikacije in vaj. Analiza rezultatov kaže, da obstaja veliko
dobrih vidikov aplikacije, npr. možnost, da učeči se pridobi znanja s pod-
ročja besedišča in slovnice. Vendar pa obstajajo tudi vidiki, ki jih je treba
dodatno pregledati in izboljšati, kot sta razdelava dodatnih vrst vaj ter za-
gotavljanje možnosti za boljši samonadzor in pridobivanje povratnih in-
formacij. Te rezultate je treba primerjati s tistimi, ki so jih pridobile druge
kategorije udeležencev, in pregledati rezultate, da bi bile ugotovitve prepri-
čljivejše. Drugi krog uporabniškega testiranja bo preizkusil učinke uvede-
nih sprememb na podlagi teh začetnih povratnih informacij, kar je name-
njeno večji prijaznosti aplikacije do uporabnika, uporabnosti in trajnosti
orodja LanGuide, razvitega v okviru projekta.

258
   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263