Page 66 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 66
ranka Cergol
Vsebina predstavljenega sklopa
Učna enota je razdeljena na tri dele: prednaloga (angl. pre-task), naloga (angl.
task) in ponaloga (angl. post-task) oziroma priprava na nalogo, naloga in re-
fleksija o opravljeni nalogi. Učno enoto smo izvedli v sklopu štiridnevne ek-
skurzije v mesto Rim, natančneje tretji dan ekskurzije, potem ko so imeli štu-
dentje za sabo že dva dni ogledov nekaterih predelov mesta.
Prva faza: prednaloga (pre-task) (1 ura in pol)
Ta del učne enote se lahko odvija v predavalnici ali v katerem koli drugem
prostoru, v katerem imajo učeči se na razpolago mizo, pisalo in pametni te-
lefon. V našem primeru se je ta faza odvijala na vrtu hostla, v katerem smo
prenočili.
Študentje so se najprej razdelili v pet skupin po 4–5 udeležencev enote.
Vsaka skupina si je najprej izbrala ime, ustvarila svojo skupino v aplikaciji
WhatsApp ter vanjo vključila tudi predavateljici. Študenti so nato dobili ze-
mljevid mesta Rim v formatu A2: na njem so morali poiskati turistične zna-
menitosti, ki so jih že obiskali, tiste, ki bi jih radi še videli, in se pogovoriti o
morebitnem obisku le-teh. Predavateljici sta nato vsem skupinam poslali po-
vezavo za ogled videa na YouTubu v italijanskem jeziku, ki si ga je vsak ogledal
na svojem pametnem telefonu. Šlo je za krajši video, v katerem dekle iz Rima
predstavi enodnevni ogled Rima, ki ga je pripravilo za svoje prijatelje iz Ame-
rike. Video je služil predvsem temu, da so študentje razumeli, katere naloge
bodo morali opraviti.
Po uvodnem delu je vsaka skupina dobila nalogo, da pripravi skeč/dialog
med turistom in prebivalcem mesta Rim. Za izhodišče so študentje imeli na
razpolago ogledani video, svoje izkušnje z ogledov mesta ter s svojih srečanj
z Rimljani. V skeč so morali vključiti kako jezikovno značilnost mesta Rim, opis
turistične točke in kako zanimivost. Vse naštete aktivnosti so služile temu, da
so študente uvedle v tematiko ter v naloge, ki so jih morali pripraviti. Zadnja
aktivnost prve faze je bila zamisliti si idealen sprehod po mestnih ulicah, v
katerega so morali vključiti nekaj turističnih znamenitosti. Na razpolago so
imeli tudi tedensko karto za vsa javna prevozna sredstva. Potem ko je vsaka
skupina pred razredom predstavila svoj predlog za ogled, so prejeli še navo-
dila za izpeljavo nalog v drugi fazi učne enote.
Druga faza: naloga (task) (3 ure)
Navodila za izpeljavo te faze so predvidevala, da študentje obiščejo vsaj tri tu-
ristične znamenitosti, pred vsako so se morali slikati in sliko poslati v skupino
na WhatsAppu. Na poti so morali prav tako posneti tri pogovore z domačini,
66
Vsebina predstavljenega sklopa
Učna enota je razdeljena na tri dele: prednaloga (angl. pre-task), naloga (angl.
task) in ponaloga (angl. post-task) oziroma priprava na nalogo, naloga in re-
fleksija o opravljeni nalogi. Učno enoto smo izvedli v sklopu štiridnevne ek-
skurzije v mesto Rim, natančneje tretji dan ekskurzije, potem ko so imeli štu-
dentje za sabo že dva dni ogledov nekaterih predelov mesta.
Prva faza: prednaloga (pre-task) (1 ura in pol)
Ta del učne enote se lahko odvija v predavalnici ali v katerem koli drugem
prostoru, v katerem imajo učeči se na razpolago mizo, pisalo in pametni te-
lefon. V našem primeru se je ta faza odvijala na vrtu hostla, v katerem smo
prenočili.
Študentje so se najprej razdelili v pet skupin po 4–5 udeležencev enote.
Vsaka skupina si je najprej izbrala ime, ustvarila svojo skupino v aplikaciji
WhatsApp ter vanjo vključila tudi predavateljici. Študenti so nato dobili ze-
mljevid mesta Rim v formatu A2: na njem so morali poiskati turistične zna-
menitosti, ki so jih že obiskali, tiste, ki bi jih radi še videli, in se pogovoriti o
morebitnem obisku le-teh. Predavateljici sta nato vsem skupinam poslali po-
vezavo za ogled videa na YouTubu v italijanskem jeziku, ki si ga je vsak ogledal
na svojem pametnem telefonu. Šlo je za krajši video, v katerem dekle iz Rima
predstavi enodnevni ogled Rima, ki ga je pripravilo za svoje prijatelje iz Ame-
rike. Video je služil predvsem temu, da so študentje razumeli, katere naloge
bodo morali opraviti.
Po uvodnem delu je vsaka skupina dobila nalogo, da pripravi skeč/dialog
med turistom in prebivalcem mesta Rim. Za izhodišče so študentje imeli na
razpolago ogledani video, svoje izkušnje z ogledov mesta ter s svojih srečanj
z Rimljani. V skeč so morali vključiti kako jezikovno značilnost mesta Rim, opis
turistične točke in kako zanimivost. Vse naštete aktivnosti so služile temu, da
so študente uvedle v tematiko ter v naloge, ki so jih morali pripraviti. Zadnja
aktivnost prve faze je bila zamisliti si idealen sprehod po mestnih ulicah, v
katerega so morali vključiti nekaj turističnih znamenitosti. Na razpolago so
imeli tudi tedensko karto za vsa javna prevozna sredstva. Potem ko je vsaka
skupina pred razredom predstavila svoj predlog za ogled, so prejeli še navo-
dila za izpeljavo nalog v drugi fazi učne enote.
Druga faza: naloga (task) (3 ure)
Navodila za izpeljavo te faze so predvidevala, da študentje obiščejo vsaj tri tu-
ristične znamenitosti, pred vsako so se morali slikati in sliko poslati v skupino
na WhatsAppu. Na poti so morali prav tako posneti tri pogovore z domačini,
66