Page 28 - Križnar, Franc, in Igor Grdina, ur. 2023. Josip Ipavec in njegov svet. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 28
ip Ipavec in njegov svet
J. Ipavec – I. Grdina, Princesa vrtoglavka, naslovnica gledališkega lista
s premiere v Operi in baletu SNG Maribor, 29. 11. 1997.
Naslovnica; Ljubljana: Društvo slovenskih skladateljev, 1998.
romantična ter tu in tam (posebno v 3. sliki) že impresionistično obar-
vana. Nanj, torej na J. Ipavca in na njegovo baletno pantomimo Možiček,
sta vplivala R. Strauss in G. Mahler. Obadva pa sta od nemških skladatel
jev najbolj sledila Debussyjevemu impresionizmu in potem sama vpliva-
la naprej, tudi na slovenske skladatelje v začetku novega stoletja. Po bale-
tu, pantomimi Možiček je Ipavec še vedno prisegal na glasbeno gledališče.
V njem je videl vrhunec vse (glasbene) umetnosti. Pri tem pa je vsesko-
zi hodil samosvoja pota in na teh niti slučajno ni sledil idejam slovitega
R. Wagnerja. V tem pa je želel združiti tradicijo in inovacijo.
Zatorej se je z nadaljnjim skladateljskim delom in opero/opereto
Princeso vrtoglavko (1905–10) izognil tudi rigidnemu predalčkanju. Ta je
bila v celoti prvič izvedena »šele« 29. nov. 1997 v Mariboru z novim libre-
tom Igorja Grdine.38 Saj je v Ipavcu gledališka glasba tlela že dolgo, vse
od gimnazijskih let sem. Kasneje kot graški študent pa se še ni čutil spo-
38 Opera in balet SNG Maribor: prevajalec in prireditelj (novega) besedila, libreta dr.
Igor Grdina (roj. 1965), dramaturg Pavel Mihelčič, dirigent Simon Robinson, reži-
ser Jan Zakonjšek, solisti, zbor in orkester Opere in baleta SNG Maribor.
28
J. Ipavec – I. Grdina, Princesa vrtoglavka, naslovnica gledališkega lista
s premiere v Operi in baletu SNG Maribor, 29. 11. 1997.
Naslovnica; Ljubljana: Društvo slovenskih skladateljev, 1998.
romantična ter tu in tam (posebno v 3. sliki) že impresionistično obar-
vana. Nanj, torej na J. Ipavca in na njegovo baletno pantomimo Možiček,
sta vplivala R. Strauss in G. Mahler. Obadva pa sta od nemških skladatel
jev najbolj sledila Debussyjevemu impresionizmu in potem sama vpliva-
la naprej, tudi na slovenske skladatelje v začetku novega stoletja. Po bale-
tu, pantomimi Možiček je Ipavec še vedno prisegal na glasbeno gledališče.
V njem je videl vrhunec vse (glasbene) umetnosti. Pri tem pa je vsesko-
zi hodil samosvoja pota in na teh niti slučajno ni sledil idejam slovitega
R. Wagnerja. V tem pa je želel združiti tradicijo in inovacijo.
Zatorej se je z nadaljnjim skladateljskim delom in opero/opereto
Princeso vrtoglavko (1905–10) izognil tudi rigidnemu predalčkanju. Ta je
bila v celoti prvič izvedena »šele« 29. nov. 1997 v Mariboru z novim libre-
tom Igorja Grdine.38 Saj je v Ipavcu gledališka glasba tlela že dolgo, vse
od gimnazijskih let sem. Kasneje kot graški študent pa se še ni čutil spo-
38 Opera in balet SNG Maribor: prevajalec in prireditelj (novega) besedila, libreta dr.
Igor Grdina (roj. 1965), dramaturg Pavel Mihelčič, dirigent Simon Robinson, reži-
ser Jan Zakonjšek, solisti, zbor in orkester Opere in baleta SNG Maribor.
28