Page 168 - Več kot moda: onkraj oblačilnih, telesnih, spolnih, odnosnih in komunikacijskih ortodokcij.
P. 168
o obleke kaj naredijo z nami (in iz nas)
nemuslimanske ženske ne bilo enkratna politična gesta, ampak povsem
nepomembna praksa artikuliranja alternativne modne subjektivitete. Šele
pri tistih rabah zakrivanja, ki so težko misljive ali nemara nemisljive, lahko
zakrivanje dobi trajnejši status resnične modne transgresije.
Vrednostno diametralno nasproten modni primer od pravkar omenjene-
ga novozelandskega je prispeval sam poglavar rimskokatoliške cerkve Be-
nedikt x vi., čigar mračnjaški, skrajno homofoben in transfoben pontifikat
je ustvaril popolne pogoje za razcvet, kakor zapiše poljski gejevski duhov-
nik Krzysztof Charamsa (2017, 158–162), »enega najbolj gejevskih pontifi-
katov v moderni zgodovini, obdobje, v katerem je oživel gejevski scenarij
baročnega Rima z rdečimi čevlji, s koreografijo procesij, z glavami, pozi-
mi in poleti pokritimi s klobučki, gejevskimi venčki, gejevskimi čipkami,
gejevskimi resicami, ki so silile od vsepovsod [. . .]. Obnavljal se je fellinije-
vski Rim: sprevod preoblečenih mož s klobuki, klobučki in dolgimi oblačili
za plemenite in spoštovanja vredne gospe. (Kakšne gospe? Prej prave kra-
ljice! Naše gejevske kraljice!) [O]pazoval sem Benediktov dvor, potopljen
v skrivnostno in kadila polno ozračje strogo gejevske predstave [. . .]. Naj-
bolj gejevski pontifikat moderne zgodovine je plul s polnimi jadri, se obla-
čil in preoblačil. Popolna travestija!« Drugače rečeno, eden najmračnejših
in do lgbt q i + najsovražnejših pontifikatov v sodobni zgodovini Cerkve
je vsem na očeh flirtal z gejevsko estetiko preteklih časov, obujal baročno
gledališče nejasnih, skrivnostnih in bežnih identitet ter se zatekal k bo-
gato razčlenjeni, ekscentrični in provokativno gejevski modi gaultierskega
sloga. Benedikt x v i. je nesporen dokaz, da je mogoče celo najbolj hina-
vske oblike zavračanja in sovraštva do lgbt q i + oseb zapakirati v ljubko
nošnjo »gejevskih« čeveljcev in »travestitskih« naglavnih fascinatorjev, ne
da bi bil pri tem sam prepoznan za geja ali travestita. Mnoge verne geje,
kakor priznava Charamsa, je papeževa avtoritativna gejevska oz. travestit-
ska moda zaslepila za resničen uvid v njegov dvor sramotne homofobije in
transfobije.
Posamezni kosi oblačil lahko z njihovim nošenjem ali nenošenjem izzo-
vejo situacijske transgresije, kakor se je to zgodilo pred kratkim v novoze-
landskem parlamentu. Novica o tem, da so maorskega poslanca in vodjo
maorske stranke Rawirija Waititija »vrgli« iz dvorane parlamenta, ker ni
nosil kravate, je februarja 2021 v hipu postala viralna. V novozelandskem
parlamentu namreč lahko poslanci zastavljajo poslanska vprašanja le, če
nosijo kravato. Ta uniformen predpis je ostalina kolonialne preteklosti, za-
to ni nenavadno, da omenjeni maorski poslanec vztrajanje pri obvezni no-
šnji kravat razume kot obliko nadaljevanja kolonializma. »Ne gre za krava-
168
nemuslimanske ženske ne bilo enkratna politična gesta, ampak povsem
nepomembna praksa artikuliranja alternativne modne subjektivitete. Šele
pri tistih rabah zakrivanja, ki so težko misljive ali nemara nemisljive, lahko
zakrivanje dobi trajnejši status resnične modne transgresije.
Vrednostno diametralno nasproten modni primer od pravkar omenjene-
ga novozelandskega je prispeval sam poglavar rimskokatoliške cerkve Be-
nedikt x vi., čigar mračnjaški, skrajno homofoben in transfoben pontifikat
je ustvaril popolne pogoje za razcvet, kakor zapiše poljski gejevski duhov-
nik Krzysztof Charamsa (2017, 158–162), »enega najbolj gejevskih pontifi-
katov v moderni zgodovini, obdobje, v katerem je oživel gejevski scenarij
baročnega Rima z rdečimi čevlji, s koreografijo procesij, z glavami, pozi-
mi in poleti pokritimi s klobučki, gejevskimi venčki, gejevskimi čipkami,
gejevskimi resicami, ki so silile od vsepovsod [. . .]. Obnavljal se je fellinije-
vski Rim: sprevod preoblečenih mož s klobuki, klobučki in dolgimi oblačili
za plemenite in spoštovanja vredne gospe. (Kakšne gospe? Prej prave kra-
ljice! Naše gejevske kraljice!) [O]pazoval sem Benediktov dvor, potopljen
v skrivnostno in kadila polno ozračje strogo gejevske predstave [. . .]. Naj-
bolj gejevski pontifikat moderne zgodovine je plul s polnimi jadri, se obla-
čil in preoblačil. Popolna travestija!« Drugače rečeno, eden najmračnejših
in do lgbt q i + najsovražnejših pontifikatov v sodobni zgodovini Cerkve
je vsem na očeh flirtal z gejevsko estetiko preteklih časov, obujal baročno
gledališče nejasnih, skrivnostnih in bežnih identitet ter se zatekal k bo-
gato razčlenjeni, ekscentrični in provokativno gejevski modi gaultierskega
sloga. Benedikt x v i. je nesporen dokaz, da je mogoče celo najbolj hina-
vske oblike zavračanja in sovraštva do lgbt q i + oseb zapakirati v ljubko
nošnjo »gejevskih« čeveljcev in »travestitskih« naglavnih fascinatorjev, ne
da bi bil pri tem sam prepoznan za geja ali travestita. Mnoge verne geje,
kakor priznava Charamsa, je papeževa avtoritativna gejevska oz. travestit-
ska moda zaslepila za resničen uvid v njegov dvor sramotne homofobije in
transfobije.
Posamezni kosi oblačil lahko z njihovim nošenjem ali nenošenjem izzo-
vejo situacijske transgresije, kakor se je to zgodilo pred kratkim v novoze-
landskem parlamentu. Novica o tem, da so maorskega poslanca in vodjo
maorske stranke Rawirija Waititija »vrgli« iz dvorane parlamenta, ker ni
nosil kravate, je februarja 2021 v hipu postala viralna. V novozelandskem
parlamentu namreč lahko poslanci zastavljajo poslanska vprašanja le, če
nosijo kravato. Ta uniformen predpis je ostalina kolonialne preteklosti, za-
to ni nenavadno, da omenjeni maorski poslanec vztrajanje pri obvezni no-
šnji kravat razume kot obliko nadaljevanja kolonializma. »Ne gre za krava-
168