Page 68 - Več kot moda: onkraj oblačilnih, telesnih, spolnih, odnosnih in komunikacijskih ortodokcij.
P. 68
o napravimo kaj z oblekami (in one z nami)

Lahko tudi predpostavljamo, da je določena minimalna možnost nakupa
takega avta vseeno zaželena, kolikor avto, kot je rolls-royce, skuša postati
simbol ekonomske moči, ki hkrati kaže na podjetnost, požrtvovalnost, iz-
najdljivost lastnika. Če skuša novodobni podjetnik pokazati svoj statusni
in ekonomski pomik navzgor, potem je ključno, da to uprizori preko do-
brine, ki je zaradi svoje visoke cene sicer relativno redka, a hkrati vseeno
zares prizadevnim posameznikom še vedno dostopna z veliko truda. Izre-
dno drag in množicam povsem nedosegljiv avto (denimo za deset milijonov
evrov)²⁵ lahko izraža veliko ekonomsko moč, nismo pa prepričani, če si ta-
ko drag avtomobil kot simbol uspešnega podjetništva in potrpežljive aku-
mulacije kapitala privoščijo povprečni milijonarji. Predrag avto si nemara
privoščijo izraziti milijonarji, tak avto pa je lahko tudi pokazatelj dinastič-
nega bogastva, ki ga družine prenašajo preko generacij. Vsekakor pa se tu-
di na področju ekonomsko nedosegljivih avtomobilov stvari spreminjajo;
znamke avtomobilov se menjavajo, strategije, s kakšno znamko avtomobi-
la pokazati izreden ekonomski kapital, se lahko spreminjajo. Načeloma pa
velja, da obstajajo specifične blagovne znamke, katerih avtomobili so tudi
ob povsem standardni opremi izrazito dragi, to pa dokazuje, da določene
blagovne znamke dejansko delujejo kot simboli bogastva. To posledično
pomeni, da je simbolni pomen avtomobila (avto kot simbol moči) vzrok za
njegovo (visoko) ceno. Oprema je lahko torej zelo standardna ali »povpreč-
na«, toda za ohranjanje (ali konstrukcijo) simbolne vrednosti avta (avto =
moč), je potrebna in nujna visoka cena avta.

Če se vrnemo na športne terence, se torej zastavlja vprašanje, zakaj jih
kupci izberejo? »Večina kupcev športnih terencev pravi, da so se za nakup
te vrste vozila odločili zaradi višjega sedenja in dobrega počutja. Karose-
rijski konci teh vozil so praviloma precej ostro odsekani, kar olajša tesna
parkiranja. Vanje je zaradi višje postavljenega sedeža lažje sesti in omogo-
čajo večjo preglednost. Boljši občutki pri vožnji pa so povezani predvsem s

²⁵ Med najpomembnejšimi dejavniki, ki vplivajo na ceno avtomobila, je blagovna znamka. Av-
tomobili blagovnih znamk Bugatti, Pagani, Ferrari, McLaren vselej stanejo celo premoženje,
čeprav govorimo o standardnem modelu avtomobila. Najdražji avtomobili so tudi vselej iz-
delani v omejenih serijah. Praviloma avtomobilska blagovna znamka izdela zelo omejene
serije avtomobilov (recimo deset) z ekskluzivnimi opcijami, in ti postanejo cenovni zmago-
valci. Med najdražje avtomobile uvrščajo model Bugatti La Voiture Noire s ceno 19 milijoni
$ (leta 2019), sledijo pa modeli Rolls Royce Sweptails, Koenigsegg Ccxr Trevita, Lambor-
ghini Veneno, McLaren p1 l m, Lykan HyperSport, Bugatti Veyron Mansory Vivere, Aston
Martin a m-rb 001, Ferrari Pininfarina Sergio, lestvico desetih najdražjih avtomobilov pa
zaključuje model Pagani Huayra (najdražji avto leta 2012), s ceno 2,8 milijona $. (Beautiful
Life 2020).

68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73