Page 126 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 126
Sandra Ćeha
kacijo s potrošniki in že na tej začetni točki ustvarjati doživetja. Doživetje
se ne dogaja le na destinaciji, temveč v vseh fazah potrošnikovega vede-
nja. Od začetka do konca načrtovanja počitnic je možno uprizoriti doži-
vetja, ki bodo potrošnika pritegnila na čustveni (zabava), fizični (pobeg),
intelektualni (izobraževanje) in duhovni ravni (estetika). Glavna vloga
modela izkustvene ekonomije je pritegniti pozornost potrošnikov (pred
počitnicami), ustvariti vrednost za potrošnika na destinaciji skozi dobro
raziskane vidike vseh štirih izkustvenih področij (na počitnicah) in za-
gotoviti najoptimalnejše doživetje za potrošnika, ki bo še dolgo kasneje
ostalo v njegovem spominu (po počitnicah).
Model izkustvene ekonomije s svojimi komponentami pravzaprav po-
meni vključevanje posameznika na osebni ravni. Vsaka komponenta
predstavlja potrebo posameznika v vsakdanjem življenju in je področje,
znotraj katerega so možnosti raziskovanja in nadgrajevanja velike. Pri
oblikovanju doživetja morajo ponudniki aktivnega turizma v naravi v
Sloveniji upoštevati glavna vprašanja, ki se pojavljajo znotraj vsakega
področja (Pine in Gilmore, 2019):
1. Kako se lahko čas naredi zabavnejši in prijetnejši? Na kakšen na-
čin lahko zabava kot pasivni vidik doživetja potrošnikom aktivnega
turizma v naravi pomaga, da bodo bolj uživali v doživetju?
2. Kaj točno ponudniki aktivnega turizma v naravi želijo, da bi se nji-
hovi potrošniki naučili iz doživetja? Katere interakcije ali dejavnosti
jih lahko pritegnejo k raziskovanju določenih znanj in veščin? Iz-
obraževanje kot aktivni vidik doživetja zahteva polno sodelovanje
posameznika.
3. Kaj lahko ponudniki aktivnega turizma v naravi naredijo za pove-
čanje estetske vrednosti doživetja? Kaj lahko naredijo, da bo okolje
vabljivejše in udobnejše? Pri področju estetike, ki predstavlja pasivni
vidik doživetja, je cilj ustvariti vzdušje, v katerem potrošniki prepro-
sto želijo biti.
4. Kako potrošnike spodbuditi, da postanejo aktivni udeleženci doži-
vetja? Kaj jim ponuditi, da lahko pozabijo na vsakodnevne skrbi in
pobegnejo iz realnosti? Pobeg kot aktivni vidik doživetja še bolj pri-
tegne potrošnike in ti so povsem potopljeni v dejavnosti.
Raziskava
V raziskovalnem delu so nas zanimali predvsem vključenost komponent
izkustvene ekonomije v obstoječih produktih aktivnega turizma v naravi
126
kacijo s potrošniki in že na tej začetni točki ustvarjati doživetja. Doživetje
se ne dogaja le na destinaciji, temveč v vseh fazah potrošnikovega vede-
nja. Od začetka do konca načrtovanja počitnic je možno uprizoriti doži-
vetja, ki bodo potrošnika pritegnila na čustveni (zabava), fizični (pobeg),
intelektualni (izobraževanje) in duhovni ravni (estetika). Glavna vloga
modela izkustvene ekonomije je pritegniti pozornost potrošnikov (pred
počitnicami), ustvariti vrednost za potrošnika na destinaciji skozi dobro
raziskane vidike vseh štirih izkustvenih področij (na počitnicah) in za-
gotoviti najoptimalnejše doživetje za potrošnika, ki bo še dolgo kasneje
ostalo v njegovem spominu (po počitnicah).
Model izkustvene ekonomije s svojimi komponentami pravzaprav po-
meni vključevanje posameznika na osebni ravni. Vsaka komponenta
predstavlja potrebo posameznika v vsakdanjem življenju in je področje,
znotraj katerega so možnosti raziskovanja in nadgrajevanja velike. Pri
oblikovanju doživetja morajo ponudniki aktivnega turizma v naravi v
Sloveniji upoštevati glavna vprašanja, ki se pojavljajo znotraj vsakega
področja (Pine in Gilmore, 2019):
1. Kako se lahko čas naredi zabavnejši in prijetnejši? Na kakšen na-
čin lahko zabava kot pasivni vidik doživetja potrošnikom aktivnega
turizma v naravi pomaga, da bodo bolj uživali v doživetju?
2. Kaj točno ponudniki aktivnega turizma v naravi želijo, da bi se nji-
hovi potrošniki naučili iz doživetja? Katere interakcije ali dejavnosti
jih lahko pritegnejo k raziskovanju določenih znanj in veščin? Iz-
obraževanje kot aktivni vidik doživetja zahteva polno sodelovanje
posameznika.
3. Kaj lahko ponudniki aktivnega turizma v naravi naredijo za pove-
čanje estetske vrednosti doživetja? Kaj lahko naredijo, da bo okolje
vabljivejše in udobnejše? Pri področju estetike, ki predstavlja pasivni
vidik doživetja, je cilj ustvariti vzdušje, v katerem potrošniki prepro-
sto želijo biti.
4. Kako potrošnike spodbuditi, da postanejo aktivni udeleženci doži-
vetja? Kaj jim ponuditi, da lahko pozabijo na vsakodnevne skrbi in
pobegnejo iz realnosti? Pobeg kot aktivni vidik doživetja še bolj pri-
tegne potrošnike in ti so povsem potopljeni v dejavnosti.
Raziskava
V raziskovalnem delu so nas zanimali predvsem vključenost komponent
izkustvene ekonomije v obstoječih produktih aktivnega turizma v naravi
126