Page 127 - Marketinški pristopi in trendi v turizmu v novi realnosti
P. 127
Izkustvena ekonomija kot osnova za marketing aktivnega turizma

v Sloveniji in načini izvajanja marketinške dejavnosti. Na osnovi pred-
hodnega pregleda znanstvene in strokovne literature s področja marke-
tinga aktivnega turizma v naravi smo ugotovili, da raziskovalci v svojih
raziskavah uporabljajo kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih me-
tod raziskovanja. Poudarjajo predvsem uporabo in pomembnost kvali-
tativnih metod, in sicer intervjuja, ki nam omogoča natančnejša in bolj
poglobljena spoznanja o obravnavani tematiki ter o pogledih izbranih ak-
terjev. Skladno s temi ugotovitvami smo si za okvir svojega raziskovanja
izbrali uporabo kvalitativnega pristopa. Odločitev za kvalitativno razi-
skovalno metodo polstrukturiranega intervjuja je v zastavljenih odprtih
vprašanjih, ki nam omogočajo, da od intervjuvanca lažje pridobimo po-
drobnejše informacije (Legard idr., 2003). Ocena Robin Legard idr. (2003)
je, da so polstrukturirani intervjuji najprimernejši v primeru, ko eksplo-
rativno raziskujemo neko področje in z intervjujem skozi mnenja ter do-
živetja manjšega vzorca vprašanih oblikujemo interpretacije in tvorimo
ugotovitve izbranega področja raziskovanja. S pomočjo kvalitativne me-
tode raziskovanja – intervjuji s šestimi različnimi deležniki področja ak-
tivnega turizma v naravi – smo pridobili odgovore in hkrati preverili se-
znanjenost z modelom izkustvene ekonomije ter možnostmi njegove im-
plementacije pri razvoju in marketingu produktov aktivnega turizma v
naravi v Sloveniji.

Zastavljena raziskovalna vprašanja se glasijo:

1. Katere elemente izkustvene ekonomije vključujejo produkti aktiv-
nega turizma v naravi v Sloveniji?

2. Kako so ponudniki aktivnega turizma v naravi v Sloveniji seznanjeni
z modelom izkustvene ekonomije?

3. Kakšno vlogo modela izkustvene ekonomije prepoznavajo ponu-
dniki pri oblikovanju usmeritev razvoja in marketinga aktivnega tu-
rizma v naravi v Sloveniji?

Delno strukturirane intervjuje smo izvedli v aprilu 2021. Sogovorniki
so bili pozvani k sodelovanju preko elektronske pošte in nato intervju-
vani s pomočjo videokonferenčnega sistema Zoom, skladno s trenutnimi
zdravstvenimi razmerami, povezanimi z epidemijo koronavirusne bole-
zni covid-19. Oblikovana vprašanja smo predhodno pripravili na osnovi
pregleda znanstvene in strokovne literature s področja aktivnega turizma
v naravi v povezavi z izkustveno ekonomijo. Vprašanja so bila delno odpr-
tega tipa, kar je dopuščalo svobodnejše odgovore in možnost postavljanja
dodatnih vprašanj s področja raziskovanja. Pred izvedbo smo izbrane in-

127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132