Page 110 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 110
a Zalaznik, Tjaša Redek in Polona Domadenik Muren
dujejo. Vsak posameznik ima svojo pozicijo in okolica ga ocenjuje po
tistem, kar zna. Pri nas sta dva sommelierja in tudi med njima obstaja
razlika. Nihče ni enak drugemu in tudi sam nisem zagovornik tega, da
bi bili vsi enaki, mora biti nekaj razlik pri samem delu. Moj slaščičar je iz
Makedonije, najprej je delal kot pomivalec, nato kot kuharski pomočnik
in danes je eden najboljših slaščičarjev v regiji. [P5]
V proizvodnem podjetju se soočajo z veliko fluktuacijo zaposlenih, zato
je odločitev za izobraževanje povezana z oceno verjetnosti, ali bo zaposleni
podjetje zapustil ali ne:
Tiste, pri katerih ocenimo, da bodo ostali, pošiljamo na dodatna izo-
braževanja, da pridobijo kompetence, ki so nujne za opravljanje dela.
Če se zaposleni zaradi pomanjkanja kompetenc srečuje s problemi pri
delu in vidimo, da je primeren kader, mu organiziramo dodatna izobra-
ževanja. Je pa to zelo odvisno od posameznika; eni imajo željo, eni pa
ne. Ljudem je pa čedalje lažje povedati, da si tega ne želijo. [P6]
Odpora do izobraževanja v splošnem ne zaznavajo, poskusijo ga izvesti v
delovnem času, če le delovni proces to dopušča. Če se del izobraževanja iz-
vede v prostem času in imajo zaposleni določene zadržke zaradi zasebnih
zadev, poskušajo to upoštevati in skupaj poiskati rešitev. Čeprav je izobraže-
vanje za zaposlene v proizvodnji zaradi specifike dela težje organizirati, pa je
to zelo pomembno, vendar mora temeljiti na dobrem sistemu za ocenjevanje
kompetenc, tako obstoječih kot tistih, ki so pridobljene skozi proces VŽU:
To tudi zagotavlja boljšo rotacijo in s tem povečanje učinkovitosti. Ta
del zelo zavisi od vodij v proizvodnji. Boljše kot opravijo svoje delo pri
ugotavljanju kompetenčnih primanjkljajev in organiziranju ustreznih
usposabljanj, več fleksibilnosti pri razporejanju delavcev imajo. [P7]
Kar se tiče izobraževanj za zaposlene v upravi (v podpornih službah), pa
lahko zaposleni v podjetjih, ki so del multinacionalk, dostopajo do posebnih
izobraževalnih e-vsebin.
Globalno podjetje ponuja tako imenovan program Connect, kjer vsak
mesec objavijo štiri izobraževanja, ki bodo ta mesec na razpolago. Jaz
sem se, recimo, vpisal na Change Management, ker me zanimajo novi
pristopi, ki se šele razvijajo. To zame pomeni, da temu posvetim dve uri
108
dujejo. Vsak posameznik ima svojo pozicijo in okolica ga ocenjuje po
tistem, kar zna. Pri nas sta dva sommelierja in tudi med njima obstaja
razlika. Nihče ni enak drugemu in tudi sam nisem zagovornik tega, da
bi bili vsi enaki, mora biti nekaj razlik pri samem delu. Moj slaščičar je iz
Makedonije, najprej je delal kot pomivalec, nato kot kuharski pomočnik
in danes je eden najboljših slaščičarjev v regiji. [P5]
V proizvodnem podjetju se soočajo z veliko fluktuacijo zaposlenih, zato
je odločitev za izobraževanje povezana z oceno verjetnosti, ali bo zaposleni
podjetje zapustil ali ne:
Tiste, pri katerih ocenimo, da bodo ostali, pošiljamo na dodatna izo-
braževanja, da pridobijo kompetence, ki so nujne za opravljanje dela.
Če se zaposleni zaradi pomanjkanja kompetenc srečuje s problemi pri
delu in vidimo, da je primeren kader, mu organiziramo dodatna izobra-
ževanja. Je pa to zelo odvisno od posameznika; eni imajo željo, eni pa
ne. Ljudem je pa čedalje lažje povedati, da si tega ne želijo. [P6]
Odpora do izobraževanja v splošnem ne zaznavajo, poskusijo ga izvesti v
delovnem času, če le delovni proces to dopušča. Če se del izobraževanja iz-
vede v prostem času in imajo zaposleni določene zadržke zaradi zasebnih
zadev, poskušajo to upoštevati in skupaj poiskati rešitev. Čeprav je izobraže-
vanje za zaposlene v proizvodnji zaradi specifike dela težje organizirati, pa je
to zelo pomembno, vendar mora temeljiti na dobrem sistemu za ocenjevanje
kompetenc, tako obstoječih kot tistih, ki so pridobljene skozi proces VŽU:
To tudi zagotavlja boljšo rotacijo in s tem povečanje učinkovitosti. Ta
del zelo zavisi od vodij v proizvodnji. Boljše kot opravijo svoje delo pri
ugotavljanju kompetenčnih primanjkljajev in organiziranju ustreznih
usposabljanj, več fleksibilnosti pri razporejanju delavcev imajo. [P7]
Kar se tiče izobraževanj za zaposlene v upravi (v podpornih službah), pa
lahko zaposleni v podjetjih, ki so del multinacionalk, dostopajo do posebnih
izobraževalnih e-vsebin.
Globalno podjetje ponuja tako imenovan program Connect, kjer vsak
mesec objavijo štiri izobraževanja, ki bodo ta mesec na razpolago. Jaz
sem se, recimo, vpisal na Change Management, ker me zanimajo novi
pristopi, ki se šele razvijajo. To zame pomeni, da temu posvetim dve uri
108