Page 112 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 112
a Zalaznik, Tjaša Redek in Polona Domadenik Muren

ganizirane za posamezne skupine, z namenom, da se spodbudi in gradi
naša kultura, druge so splošne vsebine, namenjene vsem zaposlenim.
[P8]

Poleg razvojnega načrta ima posamezni zaposleni tudi svoj izobraževalni
načrt. Poleg delavnic in seminarjev, ki so strukturirani in vodeni ter se izvajajo
tudi na daljavo, se v izobraževanje šteje tudi mentorstvo in coaching, »kajti
učiš se tudi, ko prevzemaš nove vloge in nove odgovornosti; to predstavlja
največji delež učenja« (P8). Zaposlene spodbujajo, da tisto, kar so se naučili,
vnesejo v svoj profil in informacijski sistem. Kadrovska funkcija v velikih pod-
jetjih se razvija in preoblikuje v smeri ljudi in organizacije, ki podpira »razvoj
organizacije in organizacijske kulture v najširšem smislu, vključno z izobraže-
valnimi programi in razvojnimi načrti za posameznike in celoto« (P8). Samo-
iniciativnost je tudi v velikih podjetjih bistvena komponenta VŽU. Razvojni
načrt je namreč odgovornost vsakega posameznika – vsak sam se mora opre-
deliti in v pogovoru z vodjo predlagati, katera znanja bi rad usvojil. To se po-
tem zapiše v okviru letnega načrta, ko vodja in posamezni zaposleni posta-
vita cilje, tekom leta pa v medsebojni komunikaciji večkrat preverita uresni-
čevanje načrta izobraževanja in doseganja ciljev. Vlogo vodje v procesu moti-
vacije in spremljanja zaposlenega v procesu VŽU poudarjajo tudi v podjetju,
ki se ukvarja s finančno dejavnostjo.

V podjetju s področja trgovanja z električno energijo imajo vpeljan sistem
OKR (kratica, ki označuje angl. objectives and key results), ki temelji na obli-
kovanju pomembnega, konkretnega in jasno opredeljenega cilja ter nabora
treh do petih rezultatov za spremljanje doseganja tega cilja. Cilji morajo biti
navdihujoči za posameznika, ekipo ali organizacijo in podprti s pobudami, ki
pomagajo pri doseganju ključnih rezultatov. Doseganje ciljev vodi v izboljše-
vanje kompetenc zaposlenih, kar izboljša delovno učinkovitost in uspešnost
tima ter podjetja kot celote:

Vodja postavi cilje, sam zaposleni pa ključne rezultate. Ker je proces di-
gitaliziran, vodja sproti spremlja doseganje ključnih rezultatov s strani
zaposlenih. Ta sistem uporabljamo kot orodje v okviru ciljnega vode-
nja. [P14]

Neposredno evalviranje rezultatov izobraževanja in usposabljanja je izjemno
zahtevno. V podjetjih, kjer imajo zaposlene prodajnike, navajajo, da je pri njih
še najlažje zajeti spremembo: »Pri njih se dejansko spremlja uspešnost pri
prodaji pred izobraževanjem, med izobraževanjem, eno leto po tem in tu se

110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117