Page 111 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Vloga vseživljenjskega učenja v slovenskih podjetjih

na mesec – ko imam čas, saj je moj urnik kar zapolnjen. Ko dobim se-
znam izobraževanj, pogledam in si vzamem čas, saj to predstavlja delo,
ki ga bom res z veseljem opravil in ga ne bom prestavljal. Zdi pa se mi,
da je pri nas najti čas za tako izobraževanje včasih res izziv. Treba je vna-
prej načrtovati in potem vse to lahko izvedeš; v nasprotnem primeru ti
hud časovni pritisk pri opravljanju rednih delovnih obveznosti tega ne
dopusti. [P7]

V podjetju, ki deluje v panogi trgovanja z električno energijo, proces izo-
braževanja in usposabljanja oblikujejo kot piramido. Določene vsebine (npr.
informacijska varnost) so obvezne za vse, prav tako zelo spodbujajo domen-
sko izobraževanje.² Obvezna izobraževanja so pogosto organizirana s po-
močjo digitalnih platform, kar zaposlenim omogoča večjo prilagodljivost
predvsem z vidika časa.

Z zunanjimi izvajalci razvijamo vodstvene veščine. Vsi, ki se ukvarjajo z
vodenjem, so udeleženi v tečajih vodenja in coachinga in v te vsebine
se vključuje manjša skupina sodelavcev. [P14]

Nizkokvalificirani zaposleni, ki prihajajo iz tujine, so pogosto nemotivirani za
dodatno izobraževanje in usposabljanje, tudi v delovnem času, posebej takšni,
ki so zaposleni kot agencijski delavci:

Če dobi v roke pametni telefon, ga bo popolnoma obvladal. Če pa mu
naložimo relativno enostavno opravilo, ki zahteva nekaj priučitve, re-
cimo, da sprejme paleto ali naroči surovine – tega ne bo znal in se ne
bo pripravljen tega niti naučiti, ker ga ne zanima. [P13]

Veliko takšnih zaposlenih kasneje tudi zapusti podjetje, saj je Slovenija po-
gosto samo odskočna deska za zaposlitev v drugih državah, npr. v Nemčiji.

V podjetju, ki deluje v okviru farmacevtske panoge, proces VŽU poteka na
način, da izhajajo iz razvojnega načrta, ki temelji na strategiji podjetja oz. stra-
tegijah posameznih funkcij:

Razvijamo tako posameznike kot skupine, vse je odvisno od namena,
pri čemer ponujamo različne vsebine. Nekatere so precej specifične, or-

² Z domenskim izobraževanjem pogosto označimo pridobivanje znanja s področja posebne,
specializirane discipline, za razliko od splošnega izobraževanja, pri katerem pridobivamo zna-
nje neodvisno od domene. Npr., programski inženir ima splošno znanje programiranja pa tudi
domensko znanje o delovanju trga električne energije.

109
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116