Page 118 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 118
a Zalaznik, Tjaša Redek in Polona Domadenik Muren

gleščino. Trenutno pa si pri dvoletnem otroku in zahtevnem delu ne
predstavljam, da bi mi nadrejeni »naložil« še kak tečaj Excela ali kaj po-
dobnega. Enostavno sem zvečer preutrujen, ker imam že tako urnik za
osem in plus ur. [P2]

Prav tako so sogovorniki mnenja, da podjetja, ki podpirajo razvoj kadrov,
vlagajo v izobraževanje brez prisile.

Določeni sogovorniki kljub načelni podpori natančnejši opredelitvi pravice
do izobraževanja poudarjajo možnost zlorab:

Mogoče je bolje, če to ni le črka na papirju, ker se vedno najdejo ob-
vodi, čim nekaj uzakoniš. Jaz bolj verjamem v organizacijsko kulturo
spodbujanja in podpore rasti in razvoja; da te nekako širša okolica oz.
družba podpira v tem, da se spreminjaš in razvijaš. Najdragocenejša je
podporna mreža. Sicer pa, če samo nekaj napišeš in predpišeš, ni re-
čeno, da bo to zaživelo tudi v praksi. [P3]

Kot so poudarili sogovorniki v velikih podjetjih, pri njih poteka učinkovit
in konstruktiven dialog med sindikati, delavskimi predstavniki in vodstvom
podjetja, če govorimo o temah, ki se tičejo izobraževanja. Vsi člani sveta de-
lavcev ali sindikata lahko podajo svoje predloge glede programov izobraže-
vanja in usposabljanja.

Dobre prakse
V intervjujih so se razkrile številne dobre prakse, ki jih v procesu spodbujanja
VŽU uporabljajo podjetja. Podjetje, ki deluje v panogi trgovanja z električno
energijo, je izpostavilo, da je treba prioritizitati izobraževanje v podjetju:

Na deklarativni ravni se lahko vsi strinjamo, da je kontinuirano izobra-
ževanje pomembno. Sodelavce je potrebno spodbujati, da svoj osebni
razvoj postavljajo kot enega izmed ključnih rezultatov v okviru sistema
OKR.⁴ [P14]

Trgovsko podjetje je razvilo standarde prodajnih spretnosti, hkrati pa z
razvojem mreže trenerjev (»coachev«) tudi standarde spretnosti coachinga.
Zelo pomembna sta sprotno spremljanje učinkov in podajanje povratnih in-
formacij:

⁴ Cilji in ključni rezultati (angl. objectives and key results – OKR) predstavljajo okvir za postavlja-
nje ciljev, ki ga uporabljajo posamezniki, ekipe in organizacije za določanje merljivih ciljev ter
sledenje njihovim rezultatom.

116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123