Page 130 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
ona Domadenik Muren, Tjaša Redek in Maja Zalaznik

SE , 
NL , 
FI , 
DK
SI , 
ES , 
MT , 
IE , 
LU , 
AT , 
EE , 
FR , 
EU , 
PT , 
CY , 
DE , 
BE , 
IT , 
LV , 
LT , 
PL , 
RO , 
CZ , 
HU , 
HR , 
SK , 
EL , 
BG , 
, 

Slika 1 Delež vseh zaposlenih, ki so bili v zadnjih štirih tednih vključeni v izobraževanje,
2021 (v odstotkih; po podatkih Eurostata b. l.)

podlagi kombinacije priložnosti, motivacije in sposobnosti kasneje v karieri,
ki so drugačne od tistih priložnosti za zaposlene na delovnih mestih, ki zah-
tevajo nižjo izobrazbo (Tikkanen in Billett 2014). V splošnem pa vključenost
v VŽU napoveduje neskladje med spretnostmi in kompetencami, ki jih imajo
posamezniki, in tistimi, ki jih zahteva določeno delovno mesto (Desjardins in
Rubenson 2011).

Vključenost posameznikov v vseživljenjsko učenje v Sloveniji in v EU

Po podatkih Eurostata (b. l.) je v Sloveniji leta 2020 vseživljenjsko izobraževa-
nje nudilo 78,4  vseh podjetij, kar je nekoliko več od povprečja EU, kjer je
izobraževanje nudilo okoli dve tretjini podjetij. Vključenost zaposlenih v Slo-
veniji v izobraževanje je bila leta 2021 prav tako višja od povprečja EU. Leta

128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135