Page 130 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
ona Domadenik Muren, Tjaša Redek in Maja Zalaznik
SE ,
NL ,
FI ,
DK
SI ,
ES ,
MT ,
IE ,
LU ,
AT ,
EE ,
FR ,
EU ,
PT ,
CY ,
DE ,
BE ,
IT ,
LV ,
LT ,
PL ,
RO ,
CZ ,
HU ,
HR ,
SK ,
EL ,
BG ,
,
Slika 1 Delež vseh zaposlenih, ki so bili v zadnjih štirih tednih vključeni v izobraževanje,
2021 (v odstotkih; po podatkih Eurostata b. l.)
podlagi kombinacije priložnosti, motivacije in sposobnosti kasneje v karieri,
ki so drugačne od tistih priložnosti za zaposlene na delovnih mestih, ki zah-
tevajo nižjo izobrazbo (Tikkanen in Billett 2014). V splošnem pa vključenost
v VŽU napoveduje neskladje med spretnostmi in kompetencami, ki jih imajo
posamezniki, in tistimi, ki jih zahteva določeno delovno mesto (Desjardins in
Rubenson 2011).
Vključenost posameznikov v vseživljenjsko učenje v Sloveniji in v EU
Po podatkih Eurostata (b. l.) je v Sloveniji leta 2020 vseživljenjsko izobraževa-
nje nudilo 78,4 vseh podjetij, kar je nekoliko več od povprečja EU, kjer je
izobraževanje nudilo okoli dve tretjini podjetij. Vključenost zaposlenih v Slo-
veniji v izobraževanje je bila leta 2021 prav tako višja od povprečja EU. Leta
128
SE ,
NL ,
FI ,
DK
SI ,
ES ,
MT ,
IE ,
LU ,
AT ,
EE ,
FR ,
EU ,
PT ,
CY ,
DE ,
BE ,
IT ,
LV ,
LT ,
PL ,
RO ,
CZ ,
HU ,
HR ,
SK ,
EL ,
BG ,
,
Slika 1 Delež vseh zaposlenih, ki so bili v zadnjih štirih tednih vključeni v izobraževanje,
2021 (v odstotkih; po podatkih Eurostata b. l.)
podlagi kombinacije priložnosti, motivacije in sposobnosti kasneje v karieri,
ki so drugačne od tistih priložnosti za zaposlene na delovnih mestih, ki zah-
tevajo nižjo izobrazbo (Tikkanen in Billett 2014). V splošnem pa vključenost
v VŽU napoveduje neskladje med spretnostmi in kompetencami, ki jih imajo
posamezniki, in tistimi, ki jih zahteva določeno delovno mesto (Desjardins in
Rubenson 2011).
Vključenost posameznikov v vseživljenjsko učenje v Sloveniji in v EU
Po podatkih Eurostata (b. l.) je v Sloveniji leta 2020 vseživljenjsko izobraževa-
nje nudilo 78,4 vseh podjetij, kar je nekoliko več od povprečja EU, kjer je
izobraževanje nudilo okoli dve tretjini podjetij. Vključenost zaposlenih v Slo-
veniji v izobraževanje je bila leta 2021 prav tako višja od povprečja EU. Leta
128