Page 133 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 133
Vključenost v proces vseživljenjskega učenja: izzivi posameznika
Preglednica 3 Vključenost v izobraževanje glede na željo po vključenosti in dejansko
vključenost v letu 2016
Država () () () () Država () () () ()
RO , , , , BE , , , ,
EL , , , , HU
BG , , , , FR , , , ,
LV , , , , DK , , , ,
PL , , , , ES , , , ,
HR , , , , LT , , , ,
CZ , , , , LU , , , ,
SI , , , , PT , , , ,
MT , , , , FI , , , ,
SK , , , , IE , , , ,
EU , , , , AT , , , ,
EE , , , , NL , , , ,
IT , , , , SE , , , ,
DE , , , , CY , , , ,
, , , ,
Opombe Delež vseh respondentov, ki so podali določen odgovor, v odstotkih (delež, ki
manjka do 100 , so posamezniki, ki niso podali odgovora, ali pa podatek o neodgovoru za
državo manjka). Po podatkih Eurostata (b. l.).
predstavljena v Domadenik Muren idr. (2023), izvedli primarno raziskavo med
posamezniki, ki po Resoluciji o nacionalnem programu izobraževanja odra-
slih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022–2030 (2022) sodijo v ciljne skupine:
1. odrasli z nizko razvitimi ključnimi kompetencami ne glede na zaposli-
tveni položaj, starost oz. druge značilnosti;
2. odrasli, ki potrebujejo izboljšanje splošne izobraženosti za osebne po-
trebe in reševanje izzivov skupnosti;
3. odrasli, ki potrebujejo nadaljnje poklicno oz. strokovno izpopolnjeva-
nje ali usposabljanje v skladu s potrebami trga dela;
4. mlajši odrasli, ki zgodaj opustijo šolanje, in osipniki;
5. starejši (65+ let);
6. odrasli, ki imajo omejene možnosti dostopa do družbenih, kulturnih,
gospodarskih in izobraževalnih dobrin (npr. odrasli iz manj razvitih regij
in podeželsko prebivalstvo, Romi, pripadniki manjšin, priseljenci, brez-
domci, invalidi, odrasli s posebnimi potrebami in zaprte osebe).
Ker je bil fokus naše raziskave na zaposlenih, smo se osredotočili na posa-
meznike iz prvih štirih skupin, ki so bili v času intervjuja zaposleni za določen
ali nedoločen čas.
131
Preglednica 3 Vključenost v izobraževanje glede na željo po vključenosti in dejansko
vključenost v letu 2016
Država () () () () Država () () () ()
RO , , , , BE , , , ,
EL , , , , HU
BG , , , , FR , , , ,
LV , , , , DK , , , ,
PL , , , , ES , , , ,
HR , , , , LT , , , ,
CZ , , , , LU , , , ,
SI , , , , PT , , , ,
MT , , , , FI , , , ,
SK , , , , IE , , , ,
EU , , , , AT , , , ,
EE , , , , NL , , , ,
IT , , , , SE , , , ,
DE , , , , CY , , , ,
, , , ,
Opombe Delež vseh respondentov, ki so podali določen odgovor, v odstotkih (delež, ki
manjka do 100 , so posamezniki, ki niso podali odgovora, ali pa podatek o neodgovoru za
državo manjka). Po podatkih Eurostata (b. l.).
predstavljena v Domadenik Muren idr. (2023), izvedli primarno raziskavo med
posamezniki, ki po Resoluciji o nacionalnem programu izobraževanja odra-
slih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022–2030 (2022) sodijo v ciljne skupine:
1. odrasli z nizko razvitimi ključnimi kompetencami ne glede na zaposli-
tveni položaj, starost oz. druge značilnosti;
2. odrasli, ki potrebujejo izboljšanje splošne izobraženosti za osebne po-
trebe in reševanje izzivov skupnosti;
3. odrasli, ki potrebujejo nadaljnje poklicno oz. strokovno izpopolnjeva-
nje ali usposabljanje v skladu s potrebami trga dela;
4. mlajši odrasli, ki zgodaj opustijo šolanje, in osipniki;
5. starejši (65+ let);
6. odrasli, ki imajo omejene možnosti dostopa do družbenih, kulturnih,
gospodarskih in izobraževalnih dobrin (npr. odrasli iz manj razvitih regij
in podeželsko prebivalstvo, Romi, pripadniki manjšin, priseljenci, brez-
domci, invalidi, odrasli s posebnimi potrebami in zaprte osebe).
Ker je bil fokus naše raziskave na zaposlenih, smo se osredotočili na posa-
meznike iz prvih štirih skupin, ki so bili v času intervjuja zaposleni za določen
ali nedoločen čas.
131