Page 132 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 132
ona Domadenik Muren, Tjaša Redek in Maja Zalaznik

Preglednica 2 Vključenost v izobraževanje in usposabljanje v zadnjih štirih tednih
po glavnih poklicnih skupinah v letu 2021

Poklicna skupina EU SLO

Zakonodajalci, visoki uradniki, menedžerji , ,
Strokovnjaki , ,
Tehniki in drugi strokovni sodelavci , ,
Uradniki , ,
Storitveni poklici, prodajalci , ,
Kmetovalci, gozdarji, ribiči, lovci
Poklici za neindustrijski način dela , —
Upravljavci strojev in naprav, industrijski izdelovalci in sestavljavci , ,
Poklici za preprosta dela , ,
Vojaški poklici , ,
Skupaj , ,
, ,

Opombe Delež vseh (15–64 let), v odstotkih. Naslovi stolpcev: (1) formalno in neformalno, (2)
formalno izobraževanje in usposabljanje, (3) neformalno izobraževanje in usposabljanje, (4) ne-
formalno izobraževanje, usposabljanje, povezano z delom, (5) neformalno izobraževanje, uspo-
sabljanje, ne nujno povezano z delom. Po podatkih Eurostata (b. l.).

Preglednica 2 kaže razlike v vključenosti v izobraževanje in usposabljanje
v zadnjih štirih tednih po glavnih poklicnih skupinah. V Sloveniji je vključe-
nost v povprečju precej višja kot v EU, vendar pa so razlike med poklicnimi
skupinami podobne. Vključenost v izobraževanje je najnižja med posame-
zniki iz poklicne skupine »poklici za preprosta dela«, nizka je tudi pri poklicih
za neindustrijski način dela ter med upravljavci strojev in naprav, industrij-
skimi izdelovalci ter sestavljavci. V teh skupinah je vključenost v povprečju
podobna kot v EU27. Vključenost v izobraževanje in usposabljanje v ostalih
skupinah pa je bila precej višja kot v EU27.

Z vidika vključevanja v izobraževanje in usposabljanje je pomemben tudi
podatek, kolikšen odstotek posameznikov si pravzaprav želi biti vključen. V
Sloveniji je skoraj 48  takšnih, ki niso bili vključeni in niso želeli biti, kar je
nad povprečjem EU. Hkrati pa je dobra petina takih, ki so sicer bili vključeni,
pa so si želeli biti še bolj, kar je glede na EU nadpovprečno (preglednica 3).
Na podlagi tega lahko sklepamo, da je treba razumeti motive posameznikov
za vključitev v vseživljenjsko izobraževanje, pri čemer smo določene uvide
pridobili s kvalitativno raziskavo, ki jo predstavljamo v naslednjem poglavju.

Rezultati kvalitativne raziskave o vseživljenjskem izobraževanju ciljnih
skupin po nacionalnem programu izobraževanja odraslih
Z namenom ugotoviti dejanske motive in ovire posameznikov pri vključitvi v
proces vseživljenjskega učenja v Sloveniji smo kot del celotne raziskave, ki je

130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137