Page 136 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 136
ona Domadenik Muren, Tjaša Redek in Maja Zalaznik

V primerih, ko posamezniki pokažejo samoiniciativnost, tudi napredujejo:

To, da sem s tajniškega mesta napredovala v finance, je bilo samo zato,
ker je tam primanjkovalo kadra in imela sem nekaj znanja o tem. Samo
vpeljevanje v finance je bilo veliko lažje. Kaj kakšna kratica pomeni, ka-
teri konto uporabiš. Napredovala sem, ker so rabili nekoga in jaz sem
pokazala zanimanje. [RP6]

Nekateri sogovorniki so imeli precej zanimivo karierno pot in tekom življe-
nja zamenjali precej poklicev:

Začel sem kot natakar, potem sem kot študent delal v trgovini, končal
komercialno šolo, nato pa sem delal estrihe, tlake in ostale zadeve v
gradbeništvu. Sedaj delam kot skladiščnik. [RP9]

Nekateri so poskusili tudi z delom obrtnika in bili pri tem uspešni (RP11).

Izzivi v procesu obveznega šolanja in zaznani kompetenčni primanjkljaji
Nekateri sogovorniki so imeli tekom obveznega šolanja negativne izkušnje (re-
cimo z določenimi predmeti, kot je matematika) ali pa so šolanje neuspešno
zaključili. Pogosto je bil razlog za neuspeh tudi to, da so izbrali smer, ki jih
ni veselila. Sogovornica, ki sedaj dela kot pomočnica v kuhinji, je po poklicu
prodajalka, končala je tudi program ekonomskega tehnika. Ker pa je delo z
ljudmi ne veseli in jo utruja, je raje zaposlena kot pomočnica v kuhinji, kjer
nima neposrednega stika z ljudmi:

Ljudje so naporni. Veselim se delati z njimi, ampak jim moram večkrat
pojasnjevati stvari. Z njimi sem že delala in sem se odločila, da tega ne
želim več početi, ker se v tem ne vidim. [RP1]

Eden od sogovornikov, ki je zaradi pritiska okolja izbral program gimnazije,
se je v tretjem letniku odločil za prestop na srednjo tehniško šolo, vendar
je ni končal v okviru rednega programa. Kasneje je nekaj časa delal, v letu
2022 pa je v okviru izobraževanja odraslih dokončal srednješolski program
za ekonomskega tehnika in si želi v prihodnosti vpisati se tudi na univerzo.

Ko sem delal na pošti, sem doživel enega izmed najnižjih trenutkov. Ni-
sem hodil v šolo, bil sem delavec na pošti in nič mi ni uspevalo. Pri sebi
nisem videl, da napredujem. Tako da v šolo hodim v bistvu predvsem
zase in za svojo samozavest in to me najbolj motivira. [RP7]

134
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141