Page 143 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 143
Vključenost v proces vseživljenjskega učenja: izzivi posameznika
v samem procesu VŽU ne vidijo neposredne nagrade, pa se v splošnem za-
vedajo nujnosti neprestanega usposabljanja. Ker so ti posamezniki pogosto
v težkem socialnem položaju, je od njih nesmiselno pričakovati, da bi se iz-
obraževali in usposabljali v prostem času. Tisti, ki imajo družine, težko uskla-
jujejo (pogosto deljen) delovni čas z družinskimi obveznostmi. Prav tako jih
fizično naporno delo izčrpa do te mere, da prosti čas potrebujejo za počitek.
Proces VŽU bi bilo za te posameznike smiselno organizirati v okviru rednega
delovnega časa, podjetjem pa omogočiti in delno subvencionirati zaposlitev
dodatnih delavcev. Prav tako bi bilo treba razmisliti o tem, da se v okviru us-
posabljanja in izobraževanja pridobiva ter nadgrajuje tako splošne kot tudi
poklicno specifične kompetence, ki jih lahko zaposleni neposredno po za-
ključku izobraževanja uporabijo v delovnem procesu. Z vidika oblikovanja
programov »po meri« bi bilo koristno tudi predhodno merjenje kompetenč-
nega razkoraka in vpliva zaposlenih na oblikovanje lastnih načrtov usposab-
ljanja v okviru VŽU.
Literatura
Adshead, L., in A. Jamieson. 2008. »Educational Decision-Making: Rationality
and the Impact of Time.« Studies in the Education of Adults 40 (2): 143–159.
Ajzen, I., in M. Fishbein. 1980. Understanding Attitudes and Predicting Social Be-
havior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Aldridge, F., in D. Hughes. 2012. 2012 NIACE Adult Participation in Learning Survey.
Leicester: NIACE.
Argyris, C., in D. A. Schön. 1974. Theory in Practice: Increasing Professional Effec-
tiveness. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Bakke, I. M., L. Barham in P. Plant. 2020. »As Time Goes By: Geronto Guidance.« V
Career and Career Guidance in the Nordic Countries, ur. E. H. Haug, T. Hooley,
J. Kettunen in R. Thomsen, 339–355. Leiden: Brill Sense.
Boeren, E. 2016. Lifelong Learning Participation in a Changing Policy Context: An
Interdisciplinary Theory. London: Palgrave Macmillan.
Boeren, E., I. Nicaise in H. Baert. 2010. »Theoretical Models of Participation in
Adult Education: The Need for an Integrated Model.« International Journal
of Lifelong Education 29 (1): 45–61.
Defillippi, R. J., in M. B. Arthur. 1994. »The Boundaryless Career: A Competency-
Based Perspective.« Journal of Organizational Behavior 15 (4): 307–324.
Desjardins, R., in K. Rubenson. 2011. An Analysis of Skill Mismatch Using Direct
Measures of Skills. Pariz: OECD.
Desjardins, R., in A. J. Warnke. 2012. Ageing and Skills: A Review and Analysis of
Skill Gain and Skill Loss over the Lifespan and over Time. Pariz: OECD.
Desjardins, R., K. Rubenson in M. Milana. 2006. Unequal Chances to Participate
in Adult Learning: International Perspectives. Pariz: UNESCO.
141
v samem procesu VŽU ne vidijo neposredne nagrade, pa se v splošnem za-
vedajo nujnosti neprestanega usposabljanja. Ker so ti posamezniki pogosto
v težkem socialnem položaju, je od njih nesmiselno pričakovati, da bi se iz-
obraževali in usposabljali v prostem času. Tisti, ki imajo družine, težko uskla-
jujejo (pogosto deljen) delovni čas z družinskimi obveznostmi. Prav tako jih
fizično naporno delo izčrpa do te mere, da prosti čas potrebujejo za počitek.
Proces VŽU bi bilo za te posameznike smiselno organizirati v okviru rednega
delovnega časa, podjetjem pa omogočiti in delno subvencionirati zaposlitev
dodatnih delavcev. Prav tako bi bilo treba razmisliti o tem, da se v okviru us-
posabljanja in izobraževanja pridobiva ter nadgrajuje tako splošne kot tudi
poklicno specifične kompetence, ki jih lahko zaposleni neposredno po za-
ključku izobraževanja uporabijo v delovnem procesu. Z vidika oblikovanja
programov »po meri« bi bilo koristno tudi predhodno merjenje kompetenč-
nega razkoraka in vpliva zaposlenih na oblikovanje lastnih načrtov usposab-
ljanja v okviru VŽU.
Literatura
Adshead, L., in A. Jamieson. 2008. »Educational Decision-Making: Rationality
and the Impact of Time.« Studies in the Education of Adults 40 (2): 143–159.
Ajzen, I., in M. Fishbein. 1980. Understanding Attitudes and Predicting Social Be-
havior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Aldridge, F., in D. Hughes. 2012. 2012 NIACE Adult Participation in Learning Survey.
Leicester: NIACE.
Argyris, C., in D. A. Schön. 1974. Theory in Practice: Increasing Professional Effec-
tiveness. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Bakke, I. M., L. Barham in P. Plant. 2020. »As Time Goes By: Geronto Guidance.« V
Career and Career Guidance in the Nordic Countries, ur. E. H. Haug, T. Hooley,
J. Kettunen in R. Thomsen, 339–355. Leiden: Brill Sense.
Boeren, E. 2016. Lifelong Learning Participation in a Changing Policy Context: An
Interdisciplinary Theory. London: Palgrave Macmillan.
Boeren, E., I. Nicaise in H. Baert. 2010. »Theoretical Models of Participation in
Adult Education: The Need for an Integrated Model.« International Journal
of Lifelong Education 29 (1): 45–61.
Defillippi, R. J., in M. B. Arthur. 1994. »The Boundaryless Career: A Competency-
Based Perspective.« Journal of Organizational Behavior 15 (4): 307–324.
Desjardins, R., in K. Rubenson. 2011. An Analysis of Skill Mismatch Using Direct
Measures of Skills. Pariz: OECD.
Desjardins, R., in A. J. Warnke. 2012. Ageing and Skills: A Review and Analysis of
Skill Gain and Skill Loss over the Lifespan and over Time. Pariz: OECD.
Desjardins, R., K. Rubenson in M. Milana. 2006. Unequal Chances to Participate
in Adult Learning: International Perspectives. Pariz: UNESCO.
141