Page 48 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 48
ra Javrh
Preglednica 1 Število respondentov v analizi in preračunano število prebivalcev v starosti
od 16 do 65 let v posamezni regiji, za katere so podatki reprezentativni
Regija () () Regija () ()
Pomurska JV Slovenija
Podravska Osrednjeslovenska
Koroška Gorenjska
Savinjska Primorsko-notranjska
Zasavska Goriška
Posavska Obalno-kraška
Skupaj
Opombe Naslovi stolpcev: (1) vzorec, (2) uteženi podatki. Po podatkih raziskave PIAAC 2016
(http://piaac.acs.si).
posameznike; to so npr. osrednjeslovenska, gorenjska in obalno-kraška re-
gija (Urad republike Slovenije za makroekonomske analize in razvoj 2021, 131).
Našteto je razlog za analizo stanja spretnosti reševanja problemov v TBO, ka-
tere izsledke predstavljamo v tem prispevku.
Metodološka izhodišča
Predmet analize je bil populacijski vzorec prebivalcev v starosti od 16 do 65
let iz slovenske baze PIAAC 2016 po posameznih statističnih regijah.
Predpostavka analize je bila izpeljana iz rezultatov posebne raziskave
Spretnosti odraslih (Javrh 2022) in sicer: obstajajo razlike v predpogojih za
razvoj in pospeševanje vseživljenjskega učenja v regijah. Opazovali smo po-
datke skupine odraslih, ki so v raziskavi Spretnosti odraslih – PIAAC dose-
gli višjo raven spretnosti reševanja problemov v TBO, imenovano »odrasli
z višjimi spretnostmi« (dosežene 280,5 točke ali več za spretnosti reševanja
problemov v TBO, tj. tretja raven spretnosti).
Vodilno raziskovalno vprašanje je bilo: V katerih regijah so bili glede na do-
sežke v spretnosti reševanja problemov v TBO najvišji dosežki in v katerih naj-
nižji? Natančneje: Katere sociodemografske spremenljivke so bile v določeni
regiji specifične glede na druge regije, če jih opazujemo v skupini prebivalcev
z najvišjimi dosežki v spretnosti reševanja problemov v TBO?
Metoda
Pri analizi empiričnih podatkov so bile uporabljene deskriptivne metode in
bivariatne analize. Ugotavljali smo skupne značilnosti posameznih skupin in
razlike med njimi. Podatki so bili statistično obdelani s programom SPSS.
46
Preglednica 1 Število respondentov v analizi in preračunano število prebivalcev v starosti
od 16 do 65 let v posamezni regiji, za katere so podatki reprezentativni
Regija () () Regija () ()
Pomurska JV Slovenija
Podravska Osrednjeslovenska
Koroška Gorenjska
Savinjska Primorsko-notranjska
Zasavska Goriška
Posavska Obalno-kraška
Skupaj
Opombe Naslovi stolpcev: (1) vzorec, (2) uteženi podatki. Po podatkih raziskave PIAAC 2016
(http://piaac.acs.si).
posameznike; to so npr. osrednjeslovenska, gorenjska in obalno-kraška re-
gija (Urad republike Slovenije za makroekonomske analize in razvoj 2021, 131).
Našteto je razlog za analizo stanja spretnosti reševanja problemov v TBO, ka-
tere izsledke predstavljamo v tem prispevku.
Metodološka izhodišča
Predmet analize je bil populacijski vzorec prebivalcev v starosti od 16 do 65
let iz slovenske baze PIAAC 2016 po posameznih statističnih regijah.
Predpostavka analize je bila izpeljana iz rezultatov posebne raziskave
Spretnosti odraslih (Javrh 2022) in sicer: obstajajo razlike v predpogojih za
razvoj in pospeševanje vseživljenjskega učenja v regijah. Opazovali smo po-
datke skupine odraslih, ki so v raziskavi Spretnosti odraslih – PIAAC dose-
gli višjo raven spretnosti reševanja problemov v TBO, imenovano »odrasli
z višjimi spretnostmi« (dosežene 280,5 točke ali več za spretnosti reševanja
problemov v TBO, tj. tretja raven spretnosti).
Vodilno raziskovalno vprašanje je bilo: V katerih regijah so bili glede na do-
sežke v spretnosti reševanja problemov v TBO najvišji dosežki in v katerih naj-
nižji? Natančneje: Katere sociodemografske spremenljivke so bile v določeni
regiji specifične glede na druge regije, če jih opazujemo v skupini prebivalcev
z najvišjimi dosežki v spretnosti reševanja problemov v TBO?
Metoda
Pri analizi empiričnih podatkov so bile uporabljene deskriptivne metode in
bivariatne analize. Ugotavljali smo skupne značilnosti posameznih skupin in
razlike med njimi. Podatki so bili statistično obdelani s programom SPSS.
46