Page 185 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 185
Mnenja študentov razrednega pouka o prihodnji rabi digitalnih tehnologij

V nadaljevanju predstavljamo primere vprašanj/trditev za posamezne vse-
binske sklope:

1. Pedagoške digitalne kompetence:
– na splošno sem samozavesten pri uporabi digitalnih tehnologij pri
poučevanju,
– zlahka se seznanim z novimi digitalnimi tehnologijami.

2. Odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju:
– uporaba digitalnih orodij je bistvenega pomena za uspešno pouče-
vanje,
– uporaba digitalnih orodij negativno vpliva na odnos med učiteljem
in učencem,
– pričakovanja, povezana z uporabo digitalnih tehnologij pri pouče-
vanju, me frustrirajo.

3. Prihodnja raba digitalnih tehnologij pri pedagoškem delu (katere digi-
talne tehnologije in metode dela boste po vašem mnenju uporabljali
pri vašem prihodnjem pedagoškem delu v šoli?):
– internet kot vir znanja,
– sistemi za upravljanje učenja, npr. Moodle,
– orodja za predstavitve,
– orodja za pripravo in urejanje videovsebin,
– izdelava animacij.

Rezultati in interpretacija
Prihodnja raba digitalnih tehnologij pri poučevanju
Študentje v splošnem ocenjujejo, da bodo v prihodnje pri pedagoškem delu
v šoli pogosto uporabljali digitalne tehnologije: 17,6  udeležencev je izbralo
vrednost 5 (»Povsem se strinjam«), 70,6  anketirancev je izbralo vrednost 4
(»Strinjam se«) (povprečna vrednost M = 4,00, SD = 0,724).

Glede prihodnje rabe digitalnih tehnologij so študentje podali naslednja
mnenja: najpogosteje predvidevajo uporabo orodij za predstavitve (M = 4,47;
SD = 0,628), uporabo interneta kot vira znanja (M = 4,04; SD = 0,919), progra-
mov za ustvarjanje besedil (npr. Word) (M = 3,87; SD = 0,936), video- (M = 3,75;
SD = 0,937) ter glasovalnih sistemov in kvizov, kot je Kahoot (M = 3,73; SD =
0,944). V večji meri sta izpostavljeni raba tehnologije za prikazovanje vsebin
ter delno vključevanje učencev s pomočjo interaktivnih kvizov. Izpostavljena
je tudi raba interneta kot vira znanja, vendar iz pridobljenih podatkov ni moč
ugotoviti, ali gre za uporabo le s strani učitelja za pripravo in prikazovanje
vsebin ali tudi s strani učencev v procesu učenja. Uporaba digitalnih tehno-

185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190