Page 267 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 267
Stališča likovnih pedagogov do izbranega poklica
Preglednica 3 Podpora okolja
Trditve Delovne izkušnje () () () () () ()
Občutek imam, da vodstvo šole razume specifične (a) , , , , , ,
potrebe področja in le-te upošteva pri organizaciji (b) , , , , , ,
dela (c) , , , , , ,
, ,
Občutek imam, da ostali učitelji na šoli podpirajo (a) , , , , , ,
moje delo in prizadevanja za dvig likovne kulture (b) , , , , , ,
(c) , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) nikakor se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne vem, se ne morem od-
ločiti, (4) strinjam se, (5) zelo se strinjam, (6) skupaj (vse v odstotkih). Delovne izkušnje: (a) do 20 let, (b)
več kot 20 let, (c) skupaj.
Odnos z vodstvom šole in drugimi učitelji
S trditvijo »Občutek imam, da vodstvo šole razume specifične potrebe pod-
ročja in le-te upošteva pri organizaciji dela« (preglednica 3) se je manj kot
polovica vprašanih učiteljev strinjala ali zelo strinjala. Dobra četrtina vpraša-
nih je ostala neodločenih. Učitelji z več kot 20 leti delovnih izkušenj so se v
večjem deležu strinjali s to trditvijo kot učitelji z manj kot 20 leti delovnih iz-
kušenj, razlika med obema skupinama je statistično značilna (χ2 = 11,906; P =
0,018).
S trditvijo »Občutek imam, da ostali učitelji na šoli podpirajo moje delo
in prizadevanja za dvig likovne kulture« se je strinjala ali zelo strinjala slaba
polovica učiteljev. Več kot tretjina učiteljev ni vedela oz. se ni mogla odločiti.
Rezultati tretjega sklopa kažejo na to, da likovni pedagogi večinsko ne ču-
tijo podpore s strani vodstva in sodelavcev. Učitelji z daljšo delovno dobo ču-
tijo večjo podporo s strani vodstva kot mlajši, kar nas ne preseneča. Likovni
pedagog dobi priznanje za svoje delo, ki bistveno presega njegovo učitelj-
sko delo, šele po določenem obdobju, ko vodstvo prepozna njegovo dodat-
no vrednost. Slednje je žal velikokrat povezano z izdelovanjem protokolarnih
daril šole, voščilnic, izdelkov za različne bazarje itd. Pomanjkanje podpore
vodstva šole in okolja je lahko za likovnega pedagoga na začetku poklicne
poti velik izziv, saj se je v času svojega študija gibal v okolju, ki je prežeto z
umetniškim udejstvovanjem, nato pa se znajde v okolju, kjer je treba vedno
znova utemeljevati, zakaj potrebujemo likovno umetnost, kar izpostavljata
tudi Cathy Smilan in Kathy Marzilli Miragila (2009).
Osrednje teme, ki so jih izpostavili učitelji
Zadnje vprašanje je bilo odprtega tipa, in sicer nas je zanimalo, kaj bi likovni
pedagogi o svojem poklicu še želeli izpostaviti. Na podlagi kvalitativne ana-
267
Preglednica 3 Podpora okolja
Trditve Delovne izkušnje () () () () () ()
Občutek imam, da vodstvo šole razume specifične (a) , , , , , ,
potrebe področja in le-te upošteva pri organizaciji (b) , , , , , ,
dela (c) , , , , , ,
, ,
Občutek imam, da ostali učitelji na šoli podpirajo (a) , , , , , ,
moje delo in prizadevanja za dvig likovne kulture (b) , , , , , ,
(c) , , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) nikakor se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne vem, se ne morem od-
ločiti, (4) strinjam se, (5) zelo se strinjam, (6) skupaj (vse v odstotkih). Delovne izkušnje: (a) do 20 let, (b)
več kot 20 let, (c) skupaj.
Odnos z vodstvom šole in drugimi učitelji
S trditvijo »Občutek imam, da vodstvo šole razume specifične potrebe pod-
ročja in le-te upošteva pri organizaciji dela« (preglednica 3) se je manj kot
polovica vprašanih učiteljev strinjala ali zelo strinjala. Dobra četrtina vpraša-
nih je ostala neodločenih. Učitelji z več kot 20 leti delovnih izkušenj so se v
večjem deležu strinjali s to trditvijo kot učitelji z manj kot 20 leti delovnih iz-
kušenj, razlika med obema skupinama je statistično značilna (χ2 = 11,906; P =
0,018).
S trditvijo »Občutek imam, da ostali učitelji na šoli podpirajo moje delo
in prizadevanja za dvig likovne kulture« se je strinjala ali zelo strinjala slaba
polovica učiteljev. Več kot tretjina učiteljev ni vedela oz. se ni mogla odločiti.
Rezultati tretjega sklopa kažejo na to, da likovni pedagogi večinsko ne ču-
tijo podpore s strani vodstva in sodelavcev. Učitelji z daljšo delovno dobo ču-
tijo večjo podporo s strani vodstva kot mlajši, kar nas ne preseneča. Likovni
pedagog dobi priznanje za svoje delo, ki bistveno presega njegovo učitelj-
sko delo, šele po določenem obdobju, ko vodstvo prepozna njegovo dodat-
no vrednost. Slednje je žal velikokrat povezano z izdelovanjem protokolarnih
daril šole, voščilnic, izdelkov za različne bazarje itd. Pomanjkanje podpore
vodstva šole in okolja je lahko za likovnega pedagoga na začetku poklicne
poti velik izziv, saj se je v času svojega študija gibal v okolju, ki je prežeto z
umetniškim udejstvovanjem, nato pa se znajde v okolju, kjer je treba vedno
znova utemeljevati, zakaj potrebujemo likovno umetnost, kar izpostavljata
tudi Cathy Smilan in Kathy Marzilli Miragila (2009).
Osrednje teme, ki so jih izpostavili učitelji
Zadnje vprašanje je bilo odprtega tipa, in sicer nas je zanimalo, kaj bi likovni
pedagogi o svojem poklicu še želeli izpostaviti. Na podlagi kvalitativne ana-
267