Page 268 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 268
ja Batič in Primož Krašna

Preglednica 4 Odnos drugih do likovne umetnosti

Kategorija Kodi

Odnos kolegov uči- Negativen odnos kolegov do področja, slabo cenjeno delo, neenakovreden
teljev do predmeta položaj glede na druge učitelje, razlika v enovitem delu ostalih predmetnih
likovna umetnost učiteljev in vsestranskosti likovnega učitelja, pritisk ostalih učiteljev na LUM,
(LUM) problematika osamljenosti poklica na šolah

Odnos vodstva šole Dodatne obremenitve poučevanja na več šolah, problematično usklajevanje
do predmeta LUM aktivnosti med šolami, kjer poučujem, neprestana nadomeščanja sodelavcev,
ki izhajajo iz zmanjšanega delovnega obsega, pritisk šole in potreba po zna-
njih iz digitalnih tehnologij za oblikovanje, opravljeno delo se meri v minutah
in ne po kvaliteti dela, prelaganje dela na mlajše učitelje

Odnos staršev, Slab odnos staršev do LUM, pritisk staršev na ocenjevanje

do predmeta LUM

Odnos javnosti »Bombardiranje« z likovnimi natečaji, nezaupanje v slovensko šolstvo, rezul-

do predmeta LUM tati nikogar ne zanimajo

Odnos učencev Pričakovanja glede ocen so mnogokrat nerealna glede na vloženo delo in

do predmeta LUM sposobnosti

lize smo identificirali naslednje teme: (1) odnos drugih do predmeta likovna
umetnost (preglednica 4), (2) izzivi poučevanja likovne umetnosti (pregled-
nica 5) in (3) predlogi učiteljev (preglednica 6). Izpostavili smo tudi reprezen-
tativne izjave učiteljev (preglednica 7).

Odgovori učiteljev, ki smo jih razvrstili v štiri kategorije, kažejo na nerazu-
mevanje specifike poklica likovnega pedagogas strani okolja. Likovni peda-
gogi zaznavajo svoj neenakovreden položaj glede na učitelje drugih predme-
tnih področij, ki je lahko posledica nerazumevanja pomena likovne umetno-
sti v izobraževanju in širše. Občutijo velik pritisk, povezan s številčnim oce-
njevanjem, z dodatnimi nalogami, s prostorsko stisko in z materialnimi po-
goji za delo ter s pomanjkanjem časa za lastno ustvarjalno delo. Hkrati pa
se zavedajo prednosti poklica, ki ga razumejo kot poslanstvo. Učitelji si želijo
boljših pogojev za delo (pravičnejša sistematizacija dela, izboljšanje položaja
učiteljev, ki poučujejo na dveh ali več šolah, delitev učencev v skupine kot pri
pouku tehnike in tehnologije ter gospodinjstva) ter poudarjajo pomembnost
likovne umetnosti v izobraževanju.

Diskusija

Likovni pedagogi imajo posebne likovne sposobnosti in afiniteto do pod-
ročja likovne umetnosti. Večina likovnih pedagogov, ki so sodelovali v anketi,
je že od nekdaj vedela, da bo študirala nekaj povezanega z likovno umet-
nostjo, prav tako pa so se že od nekdaj radi likovno izražali. Učiteljski poklic

268
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273