Page 266 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 266
ja Batič in Primož Krašna

Preglednica 2 Obremenitve na delovnem mestu

Trditve Delovne izkušnje () () () () () ()

Pri delu v razredu me najbolj obremenjujejo neu- (a) , , , , , ,

strezni materialni in prostorski pogoji za delo (b) , , , , , ,

(c) , , , , , ,

Pri delu v šoli me najbolj obremenjujejo naloge, ki (a) , , , , , ,
niso neposredno povezane s poučevanjem likovne (b) , , , , , ,
umetnosti (c) , , , , , ,

Pri delu v razredu me najbolj obremenjuje delo z (a) , , , , , ,
učenci z učnimi ali vedenjskimi težavami (b) , , , , , ,

(c) , , , , , ,

Dodatno delo (npr. postavljanje scene, oblikovanje (a) , , , , , ,

šolskega glasila) na šoli me ne obremenjuje (b) , , , , , ,

(c) , , , , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) nikakor se ne strinjam, (2) ne strinjam se, (3) ne vem, se ne morem od-
ločiti, (4) strinjam se, (5) zelo se strinjam, (6) skupaj (vse v odstotkih). Delovne izkušnje: (a) do 20 let, več
kot 20 let, (c) skupaj.

učencev v razredu je likovnopedagoško delo zelo zahtevno. Zato lahko delo
z učenci z učnimi ali vedenjskimi težavami predstavlja zelo velik problem, ki
ga bi lahko vsaj delno omilili z delitvijo učencev na dve skupini. Zahtevnejše
likovne tehnike v skladu z učnim načrtom je namreč nepredstavljivo izvajati
v velikih skupinah. Povsem nerazumljivo je, da se učenci pri gospodinjstvu
ter pri tehniki in tehnologiji delijo v skupine, pri pouku likovne umetnosti pa
ne. Ne samo da je za likovnoustvarjalno delo potrebna večja delovna povr-
šina (učenci pred seboj nimajo učbenika, zvezka, peresnice, ampak materiale
in orodja, ter potrebujejo prostor za likovna dela, ki naj bi nastajala v različ-
nih dimenzijah tako na ploskvi kot v prostoru), gre tudi za vprašanje varnosti
(delo z grafičnimi nožki, lepljenje z vročim lepilom itd.). Tretjino likovnih pe-
dagogov obremenjuje dodatno delo s področja grafičnega oblikovanja in
scenografije, kar zagotovo pripomore k občutkom izoliranosti in tudi margi-
nalizacije, ki jo omenja Nurit Cohen-Evron (2002). Zagotovo gre priložnosti
za rešitev tovrstnih izzivov iskati v načrtovanju in organizaciji dela ter ena-
komernem razporejanju dela s strani vodstva šole. Pričakovano je, da likovni
pedagog usmerja dejavnosti, ki se tičejo likovnega področja, kar pa ne po-
meni, da mora vsako sceno za vsako prireditev na šoli postavljati v svojem
prostem času oz. znotraj pouka likovne umetnosti (slednje je upravičeno le
v primeru, ko je načrtovano v letni pripravi in uresničuje cilje pouka likovne
umetnosti).

266
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271