Page 318 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 318
a Brezigar in Alenka Verša
Preglednica 1 Spreminjanje števila osnovnih šol
Leto Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Opombe Prirejeno po Bogatec in Bufon (1996, 18–19, 26), Bogatec (2015, 297–298) in Bogatec
(2021b, 89).
Preglednica 2 Šolska mreža s slovenskim učnim jezikom oz. slovensko-italijanskim
dvojezičnim poukom v Italiji – šolsko leto 2021/2022
Vrste šol Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Ravnateljstva večstopenjskih šol
Vrtci
Osnovne šole
Prvostopenjske srednje šole
Skupaj –
Ravnateljstva drugostopenjskih srednjih šol –
Število smeri
Opombe Prirejeno po Bogatec, Brezigar in Mezgec (2021).
nabrežinska občina, kjer se je število osnovnih šol zmanjšalo z devet na tri
(Bogatec in Bufon 1996, 18–19; Bogatec 2021b, 89).
Danes mrežo slovenskih šol v Italiji sestavlja osem ravnateljstev večsto-
penjskih šol, ki zajemajo 34 vrtcev, 29 osnovnih šol in deset prvostopenjskih
srednjih šol. Približno dve tretjini teh je na Tržaškem. Večstopenjskim šolam
je treba prišteti še šest drugostopenjskih šol, štiri na Tržaškem in dve na Go-
riškem.
V šolskem letu 2021/2022 je vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom oz.
s slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom obiskovalo 4.259 otrok in dija-
kov. Na Tržaškem jih je bilo vpisanih 2.400 (56 ), na Goriškem 1.591 (37 ), v
Špetru pa preostalih 268 (6 ).
Sestava šolske populacije
Vprašanje, kdo sestavlja šolsko populacijo, je prvič postalo relevantno v 80.
letih, ko je v slovenskih šolah začelo naraščati število primerov otrok iz t. i.
mešanih družin – tj. družin, kjer je bil zgolj eden od staršev Slovenec. S tem
318
Preglednica 1 Spreminjanje števila osnovnih šol
Leto Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Opombe Prirejeno po Bogatec in Bufon (1996, 18–19, 26), Bogatec (2015, 297–298) in Bogatec
(2021b, 89).
Preglednica 2 Šolska mreža s slovenskim učnim jezikom oz. slovensko-italijanskim
dvojezičnim poukom v Italiji – šolsko leto 2021/2022
Vrste šol Tržaška Goriška Špeter Skupaj
pokrajina pokrajina
Ravnateljstva večstopenjskih šol
Vrtci
Osnovne šole
Prvostopenjske srednje šole
Skupaj –
Ravnateljstva drugostopenjskih srednjih šol –
Število smeri
Opombe Prirejeno po Bogatec, Brezigar in Mezgec (2021).
nabrežinska občina, kjer se je število osnovnih šol zmanjšalo z devet na tri
(Bogatec in Bufon 1996, 18–19; Bogatec 2021b, 89).
Danes mrežo slovenskih šol v Italiji sestavlja osem ravnateljstev večsto-
penjskih šol, ki zajemajo 34 vrtcev, 29 osnovnih šol in deset prvostopenjskih
srednjih šol. Približno dve tretjini teh je na Tržaškem. Večstopenjskim šolam
je treba prišteti še šest drugostopenjskih šol, štiri na Tržaškem in dve na Go-
riškem.
V šolskem letu 2021/2022 je vrtce in šole s slovenskim učnim jezikom oz.
s slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom obiskovalo 4.259 otrok in dija-
kov. Na Tržaškem jih je bilo vpisanih 2.400 (56 ), na Goriškem 1.591 (37 ), v
Špetru pa preostalih 268 (6 ).
Sestava šolske populacije
Vprašanje, kdo sestavlja šolsko populacijo, je prvič postalo relevantno v 80.
letih, ko je v slovenskih šolah začelo naraščati število primerov otrok iz t. i.
mešanih družin – tj. družin, kjer je bil zgolj eden od staršev Slovenec. S tem
318