Page 402 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 402
iel Doz, Darjo Felda in Mara Cotič Konstrukcija Formalno
s programsko dokazovanje
Naloga in utemelje-
(vključeni opremo
učni cilji) vanje

Fizična Digitalna Konstrukcija
dejavnost dejavnost z ravnilom in

šestilom

Slika 1 Model interakcije med fizično Slika 2 Proces predlaganega modela
in digitalno dejavnostjo (prirejeno
po Komatsu in Jones (2020))

med fizično in digitalno dejavnostjo (glej tudi Komatsu in Jones (2020) ter
Koyuncu, Akyuz in Cakiroglu (2015)) predlagamo nov, kombinirani način uče-
nja in poučevanja evklidske geometrije. V tem modelu želimo spodbujati (1)
rigoroznost in natančnost geometrijskega dokazovanja, (2) natančnost ge-
ometrijskih konstrukcij z ravnilom in s šestilom ter (3) predstavitev in mani-
pulacijo geometrijskih objektov z IKT (slika 2). Predstavljeni model temelji na
interakciji med digitalno in fizično dejavnostjo (Komatsu in Jones 2020) (slika
1), tj. na reševanju naloge (ali konstrukcije) z instrumenti in IKT, vendar se od
tega razlikuje v tem, da sta v predlagani model (slika 2) vključena tudi for-
malno dokazovanje in utemeljevanje.

Model je uporaben, ko se učenci srečujejo z nalogami iz evklidske geome-
trije, ki temeljijo na konstrukcijah, npr.: »Načrtaj trikotnik ABC in težiščnici AM
in CN. Podaljšaj stranico CB z daljico BE, ki je skladna z BM, ter podaljšaj stra-
nico AB z daljico BL, ki je skladna z AB. Naj bo F središče daljice BL. Dokaži,
da sta trikotnika NML in AFE skladna« (slika 3). Ker gre za nov model, so po-
trebne dodatne raziskave, da se ga preizkusi in dopolni. Prihodnje raziskave
lahko preučijo različne možnosti konkretne uporabe opisanega modela.

Primer uporabe predstavljenega teoretičnega modela je naslednji: učence
v razredu razdelimo v tri skupine, ki med učno uro rotirajo in si izmenjujejo
vloge (slika 2);

– prva skupina je zadolžena za konstrukcijo na tabli ali na papirju, upo-
rabi lahko samo ravnila in šestila; če šola razpolaga z ravnili in s šestili
za risanje na tablo, lahko skupina sodeluje in riše na tabli;

402
   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407