Page 453 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 453
Vizualizacija geometrijskih konceptov nekoč in danes
2000; Roblyer in Knezek 2003; Sugar, Crawley in Fine 2004). Zato smo z našo
raziskavo želeli pridobiti vpogled v trenutno stanje na področju rabe progra-
mov DG pri pouku geometrije v Sloveniji.
Namen in cilji raziskave
Glede na to, da je uporaba tehnologije v izobraževanju odvisna od učiteljev
in da želimo v prihodnosti učne načrte² oblikovati tako, da bomo učence
opolnomočili za delovanje v digitalni družbi (Zavod Republike Slovenije za
Šolstvo 2022), je osrednji namen naše raziskave ugotoviti, kakšna so stali-
šča osnovnošolskih učiteljev 2. in 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja glede
rabe DG pri pouku geometrije. Na tak način lahko ugotovimo razloge, zakaj
slovenski učitelji v primerjavi z učitelji iz drugih držav sodobno tehnologijo
pri pouku matematike uporabljajo v manjši meri.
Cilji raziskave:
– ugotoviti, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku
geometrije uporabljajo programe DG,
– ugotoviti dejavnike, ki vplivajo na to, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobra-
ževalnega obdobja uporabljajo programe DG,
– ugotoviti stališča učiteljev, ki pri pouku geometrije uporabljajo DG, ter
– ugotoviti stališča učiteljev, ki DG pri pouku geometrije ne uporabljajo.
Izhajajoč iz ciljev raziskave smo si postavili naslednja raziskovalna vpraša-
nja:
1. Kateri dejavniki vplivajo na to, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobraževalne-
ga obdobja, ki poučujejo matematiko, uporabljajo programe DG?
2. Kakšna so stališča učiteljev, ki uporabljajo DG, glede njene rabe pri po-
uku matematike?
3. Kakšna so stališča učiteljev, ki DG ne uporabljajo, glede njene rabe pri
pouku matematike?
Metodologija
Uporabili smo metodo kavzalno-neeksperimentalnega pedagoškega razi-
skovanja. Podatki vprašalnika so obdelani na ravni deskriptivne in inferenčne
statistike.
² Na pobudo Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je Zavod Republike Slovenije za šolstvo leta
2022 pričel z izvajanjem aktivnosti na področju prenove kurikuluma za vrtce in prenove učnih
načrtov v osnovni šoli ter gimnaziji, ki bodo predvidoma zaključene do konca leta 2024.
453
2000; Roblyer in Knezek 2003; Sugar, Crawley in Fine 2004). Zato smo z našo
raziskavo želeli pridobiti vpogled v trenutno stanje na področju rabe progra-
mov DG pri pouku geometrije v Sloveniji.
Namen in cilji raziskave
Glede na to, da je uporaba tehnologije v izobraževanju odvisna od učiteljev
in da želimo v prihodnosti učne načrte² oblikovati tako, da bomo učence
opolnomočili za delovanje v digitalni družbi (Zavod Republike Slovenije za
Šolstvo 2022), je osrednji namen naše raziskave ugotoviti, kakšna so stali-
šča osnovnošolskih učiteljev 2. in 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja glede
rabe DG pri pouku geometrije. Na tak način lahko ugotovimo razloge, zakaj
slovenski učitelji v primerjavi z učitelji iz drugih držav sodobno tehnologijo
pri pouku matematike uporabljajo v manjši meri.
Cilji raziskave:
– ugotoviti, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku
geometrije uporabljajo programe DG,
– ugotoviti dejavnike, ki vplivajo na to, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobra-
ževalnega obdobja uporabljajo programe DG,
– ugotoviti stališča učiteljev, ki pri pouku geometrije uporabljajo DG, ter
– ugotoviti stališča učiteljev, ki DG pri pouku geometrije ne uporabljajo.
Izhajajoč iz ciljev raziskave smo si postavili naslednja raziskovalna vpraša-
nja:
1. Kateri dejavniki vplivajo na to, ali učitelji 2. in 3. vzgojno-izobraževalne-
ga obdobja, ki poučujejo matematiko, uporabljajo programe DG?
2. Kakšna so stališča učiteljev, ki uporabljajo DG, glede njene rabe pri po-
uku matematike?
3. Kakšna so stališča učiteljev, ki DG ne uporabljajo, glede njene rabe pri
pouku matematike?
Metodologija
Uporabili smo metodo kavzalno-neeksperimentalnega pedagoškega razi-
skovanja. Podatki vprašalnika so obdelani na ravni deskriptivne in inferenčne
statistike.
² Na pobudo Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je Zavod Republike Slovenije za šolstvo leta
2022 pričel z izvajanjem aktivnosti na področju prenove kurikuluma za vrtce in prenove učnih
načrtov v osnovni šoli ter gimnaziji, ki bodo predvidoma zaključene do konca leta 2024.
453