Page 456 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 456
ela Hudovernik

Preglednica 1 Kontingenčna tabela za rabo DG pri pouku matematike glede na stopnjo,
na kateri anketiranci poučujejo

Uporaba DG () () Skupaj
Pri pouku matematike uporabljam DG  (,)  (,) 
Pri pouku matematike DG ne uporabljam  (,)  (,) 
Skupaj  (,)  (,)


Opombe Naslovi stolpcev: (1) razredna stopnja, (2) predmetna stopnja. V oklepajih vrednosti
v odstotkih.

Med učitelji, ki so za poučevanje matematike že uporabili programe DG, sta
le dva (2,7 ), ki poučujeta na razredni stopnji. Vsi ostali učitelji, ki uporabljajo
DG, matematiko poučujejo na predmetni stopnji (97,3 ) (preglednica 1).

Rezultat Pearsonovega χ2-testa (χ2(1) = 28,222, p = 0,000) kaže pomembno
povezavo med rabo DG pri pouku matematike in stopnjo, na kateri anke-
tiranci poučujejo matematiko. Cramerjev koeficient (0,491) nam pove, da je
povezanost srednje močna in statistično pomembna (p = 0,000).

Sklepamo lahko torej, da je verjetneje, da so pouka matematike z DG dele-
žni učenci predmetne stopnje, kot da so ga deležni učenci razredne stopnje.
Smiselno bi bilo raziskati mnenje razrednih učiteljev in ugotoviti razloge, za-
kaj ne uporabljajo DG. Kot smo že omenili, Van de Walle, Karen S. Karp in
Jennifer M. Bay-Williams (2013) uporabo DG priporočajo od 3. oz. najkasneje
4. razreda osnovnošolskega izobraževanja dalje. V 4. razredu je geometrija že
precej abstraktna, saj učenci spoznajo daljice, premice in poltrak ter določijo
medsebojno lego premic, razlikujejo pravokotnik in kvadrat ter opišejo med-
sebojno lego stranic in njihove lastnosti, likom določijo simetrale itn. Z di-
namičnimi programi lahko sprva rišejo osnovne geometrijske elemente, kot
so točke, daljice, premice, kvadrati itn., ki z »vlečenjem« po zaslonu ne ohra-
nijo svojih lastnosti. Kasneje pa lahko konstruirajo figure, ki bodo z vlečenjem
svoje lastnosti ohranile. S pomočjo DG izboljšajo razumevanje geometrijskih
konceptov in svoje vizualne sposobnosti ter napredujejo na višje stopne geo-
metrijskega mišljenja (Clements idr. 2008).

Nazadnje smo preverili povezavo med izobrazbo anketirancev in rabo pro-
gramov za DG. Predvsem so nas zanimale razlike med učitelji, ki so po izo-
brazbi profesorji matematike, in učitelji, ki so po izobrazbi profesorji razre-
dnega pouka oz. drugo.

V preglednici 2 lahko opazimo, da anketiranci, ki so po izobrazbi profesorji
razrednega pouka oz. drugo, pri pouku matematike večinoma še nikoli niso
uporabili nobenega programa za DG (79,2 ). Ravno obratno se je pokazalo
v skupini profesorjev matematike, saj jih kar 73,1  trdi, da so pri pouku ma-

456
   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461