Page 458 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 458
ela Hudovernik

Preglednica 3 Kontingenčna tabela za izobrazbo anketirancev glede na način pridobivanja
znanja o DG

Stopnja poučevanja () () () () Skupaj
Profesor RP ali drugo  (,)  (,)  (,)  (,) 
Profesor MAT  (,)  (,)
Skupaj  (,)  (,)  (,)  (,) 
 (,)  (,) 

Opombe Naslovi stolpcev: (1) sem samouk, (2) na internetu, (3) v času študija, (4) izobraževa-
nje. V oklepajih vrednosti v odstotkih.

pridobili v času študija, vendar te trditve ne moremo posplošiti, saj je bilo
anketiranih le pet profesorjev razrednega pouka, ki pri pouku matematike
uporabljajo DG.

Stališča učiteljev, ki uporabljajo DG, glede njene rabe
pri pouku matematike

Zanimalo nas je, kakšno mnenje prevladuje med učitelji, ki uporabljajo DG,
glede tovrstnih programov ter njihove uporabe pri pouku geometrije. Učite-
lji imajo namreč pomembno vlogo pri tem, kako uspešna bo uporaba teh-
nologije v izobraževanju (Yildirim in Kiraz 1999). Predvidevali smo, da imajo
učitelji, ki pri pouku geometrije uporabljajo DG, pozitiven odnos do te teh-
nologije. Postavili smo štiri trditve, ki se nanašajo na uporabo DG pri pouku
geometrije (preglednica 4). Trditve so učitelji ocenili s petstopenjsko lestvico,
od »sploh se ne strinjam« (min 1) do »popolnoma se strinjam« (max 5).

V preglednici 4 vidimo, da so vsi učitelji, ki uporabljajo DG, odgovorili na
vse postavke, razen pri drugi postavki, kjer en učitelj ni podal odgovora. Vi-
dimo tudi, da se učitelji sploh niso strinjali (min 1) le z zadnjo postavko. Z zelo
visoko povprečno vrednostjo so učitelji ocenili postavko DG je mogoče upora-
biti za vizualizacijo geometrijskih elementov in odnosov med njimi (M = 4,47, SD
= 0,668). S to postavko se je strinjalo oz. popolnoma strinjalo kar 95,9  uči-
teljev, ki pri pouku matematike uporabljajo DG. Z nekoliko nižjo, a kljub temu
visoko povprečno vrednostjo so učitelji ocenili tudi naslednji dve postavki: z
Uporaba DG izboljša geometrijske predstave učencev se je strinjalo oz. popol-
noma strinjalo 82,2  učiteljev, z Uporaba DG učencem pomaga bolje razumeti
snov pa 84,9 . Pri zadnji postavki, Uporaba DG prihrani čas načrtovanja, ki ga
je mogoče uporabiti za druge matematične dejavnosti, si učitelji niso tako eno-
tni, kljub temu pa lahko v preglednici 4 opazimo, da se je z njo strinjala oz.
popolnoma strinjala več kot polovica tistih (57,5 ), ki pri pouku matematike
uporabljajo DG.

Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da se učitelji zavedajo pomemb-

458
   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463