Page 459 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 459
Vizualizacija geometrijskih konceptov nekoč in danes

Preglednica 4 Stopnja strinjanja učiteljev, ki pri pouku geometrije uporabljajo DG, s postavkami o
DG

Trditev Odgovori N Min Max M SD
    , ,

DG je mogoče uporabiti za (a)         , ,
   , ,
vizualizacijo geometrijskih (b) , , , , ,    , ,
elementov in odnosov med

njimi

Uporaba DG izboljša geo- (a)     
metrijske predstave učen- (b) , , , , ,
cev

Uporaba DG učencem po- (a)     
maga bolje razumeti snov (b) , , , , ,
(a)     
Uporaba DG prihrani čas (b) , , , , ,
načrtovanja, ki ga je mo-
goče uporabiti za druge
matematične dejavnosti

Opombe Naslovi vrstic: (a) število, (b) delež (v odstotkih).

nosti DG za vizualizacijo geometrijskih elementov in odnosov. Prepričani so
tudi, da DG izboljša geometrijske predstave učencev, kar slednjim pomaga
bolje razumeti snov. Anketiranci, ki pri pouku geometrije uporabljajo DG,
imajo torej pozitivno mnenje glede vključevanja dinamičnih programov v
pouk matematike. Podobno ugotavljajo dosedanje raziskave, ki so pokazale,
da pozitiven odnos učiteljev do informacijsko-komunikacije tehnologije po-
zitivno vpliva na njeno integracijo v pedagoške prakse ter da je uporaba
informacijsko-komunikacije tehnologije pri pouku v veliki meri odvisna od
učiteljev samih oz. od njihovega poznavanja tehnologije in motivacije za
njeno uporabo (Brečko 2016; Bullock 2004; Demirci 2009; Teo 2008). Učite-
lji, ki nimajo zadostnega oz. ustreznega znanja informacijsko-komunikacijske
tehnologije, so manj motivirani in se počutijo manj sposobne pri njeni rabi
za namen poučevanja (Tondeur, Valcke in Van Braak 2008).

Stališča učiteljev, ki ne uporabljajo DG, glede njene rabe pri pouku
matematike

Svoja stališča glede DG in njene rabe pri pouku matematike so izrazili tudi
učitelji, ki teh programov ne uporabljajo. Na ta način lahko ugotovimo ra-
zloge za nevključevanje tovrstne tehnologije v pouk ter morda predvidimo
ukrepe, ki bi prispevali k razvijanju sodobnejših pristopov učenja in pouče-
vanja matematike. V ta namen smo oblikovali 11 postavk, ki se nanašajo na

459
   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464