Page 500 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 500
aša Živkovič
mov (večje, manjše, enako), mnogoterega preštevanja predmetov, spozna-
vanja vrstilnih števnikov. Prav tako so omenjene dejavnosti urejanja, orien-
tacije, razvrščanja predmetov v preglednice, merjenja dolžine, teže, tekočine
in spoznavanja denarja. Posebej je poudarjeno, da spoznajo pravokotno in
kvadratno obliko, ostalih oblik pa ne.
KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) je nacionalni dokument, ki pred-
stavlja podlago za delo v vrtcih in temelji na 16 načelih, ki opredeljujejo pri-
stope uresničevanja zastavljenih ciljev na različnih področjih, to so: gibanje,
jezik, umetnost, družba, narava in matematika. Avtorji KZV so smotre pre-
imenovali v cilje; vsako področje vsebuje globalne cilje, sledijo jim cilji ter
dejavnosti s področja za prvo in drugo starostno obdobje. Na začetku po-
glavja o intelektualni vzgoji v VPO (Zavod Socialistične Republike Slovenije
za šolstvo 1979) so zapisani cilji, ki bi jih lahko primerjali z današnjimi glo-
balnimi cilji. Edini cilj, ki se ga v VPO konkretno lahko poveže z matematiko,
se navezuje na področje geometrije (oblike) ter logike (razvrščanje). Bistvene
razlike z vidika ciljev v KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) se kažejo v
večjem številu ciljev, ki so povezani z večjim številom matematičnih področij.
Cilji v KZV so objektivni in jasni, zlahka jih povežemo z vsebinskimi področji
matematike⁷. Predlogi za dejavnosti ZUM se v VPO (Zavod Socialistične Re-
publike Slovenije za šolstvo 1979) pojavijo šele za starost od 3. leta dalje, v KZV
(Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) jih zasledimo že za prvo starostno ob-
dobje. Tako KZV za otroke prvega starostnega obdobja predlaga dejavnosti
s področij štetja, števil, sortiranja, razvrščanja, urejanja, verjetnosti, zapore-
dij, vzorcev, sestavljanja delov v celoto, geometrije (liki in telesa), simetrije,
orientacije in merjenja.
Zaposlitve so v KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) zamenjale dejav-
nosti, ki so na matematičnem področju navedene za prvo in drugo starostno
obdobje, kar je novost, saj je v VPO (Zavod Socialistične Republike Slovenije
za šolstvo 1979) v prvem starostnem obdobju poudarek predvsem na negi in
gibanju. V KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) je predlaganih bistveno
več dejavnosti, ki so povezane z vsemi vsebinskimi področji matematike: lo-
gike in množic, aritmetike in geometrije z merjenjem. Dejavnosti s področja
orientacije v prostoru nekoliko razširi, dodaja pa dejavnosti za obravnavanje
vsebin obdelave podatkov, kjer se otroci spoznavajo z branjem prikazov, in
verjetnost ter dejavnosti preprostih kombinatoričnih situacij.
⁷ To so logika in množice, aritmetika in geometrija z merjenjem. V vrtcu otroke seznanimo tudi z
orientacijo v prostoru in vsebinami obdelave podatkov, vpeljemo jih v verjetnost in preproste
kombinatorične situacije.
500
mov (večje, manjše, enako), mnogoterega preštevanja predmetov, spozna-
vanja vrstilnih števnikov. Prav tako so omenjene dejavnosti urejanja, orien-
tacije, razvrščanja predmetov v preglednice, merjenja dolžine, teže, tekočine
in spoznavanja denarja. Posebej je poudarjeno, da spoznajo pravokotno in
kvadratno obliko, ostalih oblik pa ne.
KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) je nacionalni dokument, ki pred-
stavlja podlago za delo v vrtcih in temelji na 16 načelih, ki opredeljujejo pri-
stope uresničevanja zastavljenih ciljev na različnih področjih, to so: gibanje,
jezik, umetnost, družba, narava in matematika. Avtorji KZV so smotre pre-
imenovali v cilje; vsako področje vsebuje globalne cilje, sledijo jim cilji ter
dejavnosti s področja za prvo in drugo starostno obdobje. Na začetku po-
glavja o intelektualni vzgoji v VPO (Zavod Socialistične Republike Slovenije
za šolstvo 1979) so zapisani cilji, ki bi jih lahko primerjali z današnjimi glo-
balnimi cilji. Edini cilj, ki se ga v VPO konkretno lahko poveže z matematiko,
se navezuje na področje geometrije (oblike) ter logike (razvrščanje). Bistvene
razlike z vidika ciljev v KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) se kažejo v
večjem številu ciljev, ki so povezani z večjim številom matematičnih področij.
Cilji v KZV so objektivni in jasni, zlahka jih povežemo z vsebinskimi področji
matematike⁷. Predlogi za dejavnosti ZUM se v VPO (Zavod Socialistične Re-
publike Slovenije za šolstvo 1979) pojavijo šele za starost od 3. leta dalje, v KZV
(Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) jih zasledimo že za prvo starostno ob-
dobje. Tako KZV za otroke prvega starostnega obdobja predlaga dejavnosti
s področij štetja, števil, sortiranja, razvrščanja, urejanja, verjetnosti, zapore-
dij, vzorcev, sestavljanja delov v celoto, geometrije (liki in telesa), simetrije,
orientacije in merjenja.
Zaposlitve so v KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) zamenjale dejav-
nosti, ki so na matematičnem področju navedene za prvo in drugo starostno
obdobje, kar je novost, saj je v VPO (Zavod Socialistične Republike Slovenije
za šolstvo 1979) v prvem starostnem obdobju poudarek predvsem na negi in
gibanju. V KZV (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999) je predlaganih bistveno
več dejavnosti, ki so povezane z vsemi vsebinskimi področji matematike: lo-
gike in množic, aritmetike in geometrije z merjenjem. Dejavnosti s področja
orientacije v prostoru nekoliko razširi, dodaja pa dejavnosti za obravnavanje
vsebin obdelave podatkov, kjer se otroci spoznavajo z branjem prikazov, in
verjetnost ter dejavnosti preprostih kombinatoričnih situacij.
⁷ To so logika in množice, aritmetika in geometrija z merjenjem. V vrtcu otroke seznanimo tudi z
orientacijo v prostoru in vsebinami obdelave podatkov, vpeljemo jih v verjetnost in preproste
kombinatorične situacije.
500