Page 55 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
Razvoj kompetenc bodočih inkluzivnih pedagogov za delo z otroki z avtizmom
smo, da gre za veljaven (prvi faktor pojasnjuje 60,588 variance) in zanesljiv
instrument (α = 0,925). Podatke za drugi del raziskave smo zbrali z vprašal-
nikom, ki je vseboval enako petstopenjsko lestvico ter vprašanje kombini-
ranega tipa z več možnimi odgovori za pridobivanje informacij o interesih
in željah glede dodatnega izobraževanja. Ugotovili smo, da gre za veljaven
(prvi dobljen faktor pojasnjuje 42,738 variance) in zanesljiv instrument (α
= 0,832). Objektivnost smo pri obeh zbiranjih podatkov zagotovili z individu-
alnim, nevodenim anketiranjem, jasnimi navodili ter uporabo lestvic.
Podatke smo obdelali s statističnim programskim paketom SPSS (28.0).
Za vsako področje kompetenc smo preverili osnovno deskriptivno statistiko
ter opravili preizkus normalnosti porazdelitve Kolmogorov-Smirnov, ki je pri
vseh spremenljivkah pokazal nenormalno porazdelitev (P < 0,05), zato smo
za preverjanje razlik v samooceni kompetenc glede na izkušnje in način štu-
dija uporabili Mann-Whitneyjev U-preizkus.
Rezultati in interpretacija
V prvem delu raziskave je sodelovalo 46 študentov, od tega 19 (41,3 ) rednih
in 27 (58,7 ) izrednih. Kot je razvidno iz preglednice 3, je imelo predhodne
izkušnje z delom z otroki oz. osebami z avtizmom 68, 4 rednih in 74,1 iz-
rednih študentov, medtem ko 31, 6 rednih in 25,9 izrednih študentov to-
vrstnih izkušenj še ni imelo. Pričakovali smo večje razlike med skupinama, saj
imajo (zaposleni) izredni študentje več priložnosti za pridobivanje izkušenj,
ob tem pa visok delež rednih študentov s predhodnimi izkušnjami lahko kaže
na velik interes in angažiranost študentov inkluzivne pedagogike, ki že v času
študija pridobivajo (neformalne) izkušnje z delom z otroki z avtizmom.
Samoocena kompetenc pred izvedbo predmeta
Zanimalo nas je, kako študentje inkluzivne pedagogike ocenjujejo svoje
kompetence za delo z otroki z avtizmom pred in po izvedbi predmeta, v
okviru katerega se spoznajo s področjem avtizma. Rezultate prikazujemo v
preglednici 4. Študentje so pred izvedbo predmeta povprečno najvišje oce-
Preglednica 3 Število in delež študentov glede na izkušnje in način študija
Način študija Izkušnje z delom z otroki oz. osebami z avtizmom
Redni Da Ne Skupaj
Izredni
Skupaj Število Delež* Število Delež* Število Delež*
,
, , ,
,
, ,
, ,
Opombe * V odstotkih.
55
smo, da gre za veljaven (prvi faktor pojasnjuje 60,588 variance) in zanesljiv
instrument (α = 0,925). Podatke za drugi del raziskave smo zbrali z vprašal-
nikom, ki je vseboval enako petstopenjsko lestvico ter vprašanje kombini-
ranega tipa z več možnimi odgovori za pridobivanje informacij o interesih
in željah glede dodatnega izobraževanja. Ugotovili smo, da gre za veljaven
(prvi dobljen faktor pojasnjuje 42,738 variance) in zanesljiv instrument (α
= 0,832). Objektivnost smo pri obeh zbiranjih podatkov zagotovili z individu-
alnim, nevodenim anketiranjem, jasnimi navodili ter uporabo lestvic.
Podatke smo obdelali s statističnim programskim paketom SPSS (28.0).
Za vsako področje kompetenc smo preverili osnovno deskriptivno statistiko
ter opravili preizkus normalnosti porazdelitve Kolmogorov-Smirnov, ki je pri
vseh spremenljivkah pokazal nenormalno porazdelitev (P < 0,05), zato smo
za preverjanje razlik v samooceni kompetenc glede na izkušnje in način štu-
dija uporabili Mann-Whitneyjev U-preizkus.
Rezultati in interpretacija
V prvem delu raziskave je sodelovalo 46 študentov, od tega 19 (41,3 ) rednih
in 27 (58,7 ) izrednih. Kot je razvidno iz preglednice 3, je imelo predhodne
izkušnje z delom z otroki oz. osebami z avtizmom 68, 4 rednih in 74,1 iz-
rednih študentov, medtem ko 31, 6 rednih in 25,9 izrednih študentov to-
vrstnih izkušenj še ni imelo. Pričakovali smo večje razlike med skupinama, saj
imajo (zaposleni) izredni študentje več priložnosti za pridobivanje izkušenj,
ob tem pa visok delež rednih študentov s predhodnimi izkušnjami lahko kaže
na velik interes in angažiranost študentov inkluzivne pedagogike, ki že v času
študija pridobivajo (neformalne) izkušnje z delom z otroki z avtizmom.
Samoocena kompetenc pred izvedbo predmeta
Zanimalo nas je, kako študentje inkluzivne pedagogike ocenjujejo svoje
kompetence za delo z otroki z avtizmom pred in po izvedbi predmeta, v
okviru katerega se spoznajo s področjem avtizma. Rezultate prikazujemo v
preglednici 4. Študentje so pred izvedbo predmeta povprečno najvišje oce-
Preglednica 3 Število in delež študentov glede na izkušnje in način študija
Način študija Izkušnje z delom z otroki oz. osebami z avtizmom
Redni Da Ne Skupaj
Izredni
Skupaj Število Delež* Število Delež* Število Delež*
,
, , ,
,
, ,
, ,
Opombe * V odstotkih.
55