Page 57 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Razvoj kompetenc bodočih inkluzivnih pedagogov za delo z otroki z avtizmom

Preglednica 5 Razlike v začetni oceni znanja oz. usposobljenosti med študenti glede na predhodne
izkušnje in rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa

Postavka Izkušnje nR U P

Poznam značilnosti otrok oz. oseb z avtizmom Da  , , ,
 ,
Ne

Poznam pristope in strategije dela z otroki/osebami Da  , , ,
z avtizmom Ne
 ,

Čutim se usposobljenega za prepoznavanje zgodnjih Da  , , ,
opozorilnih znakov avtizma Ne  ,

Seznanjen sem z lestvicami za prepoznavanje (znakov) Da  , , ,
avtizma pri otrocih Ne
 ,

Čutim se usposobljenega za pedagoško delo z otroki Da  , , ,
z avtizmom (poučevanje, DSP . . .) Ne  ,

Čutim se usposobljenega za pripravo individualiziranega Da  , , ,
programa (IP) za otroka z avtizmom Ne  ,

Znam načrtovati ustrezno inkluzivno okolje za otroka Da  , , ,
z avtizmom v vrtcu/šoli Ne
 ,

Znam pripraviti ustrezne akt. in pripomočke za razvijanje Da  , , ,
posameznih področij razvoja pri otroku/učencu z avtizmom Ne  ,

Poznam strategije za obravnavo vedenjskih izbruhov in Da  , , ,
drugega neželenega vedenja pri otrocih z avtizmom Ne
 ,

Poznam druge motnje, težave oz. stanja, ki se pogosto Da  , , ,
pojavljajo ob avtizmu (sopojavljanje) Ne  ,

Vpliv izkušenj na začetno oceno kompetenc

Preverili smo, kako izkušnje dela z otroki z avtizmom vplivajo na začetno
samooceno kompetenc študentov. Rezultati iz preglednice 5 kažejo, da štu-
dentje z izkušnjami svoje kompetence na vseh področjih ocenjujejo v pov-
prečju višje, ob tem povprečno pomembno višje ocenjujejo (1) poznavanje
pristopov in strategij dela (U = 124,00, 2P = 0,020), (2) seznanjenost z lestvi-
cami za prepoznavanje (znakov) avtizma pri otrocih (U = 128,00, P = 0,025) (3)
občutek usposobljenosti za pedagoško delo z otroki z avtizmom (U = 134,50,
P = 0,037), (4) poznavanje strategij za obravnavo vedenjskih izbruhov in dru-
gega neželenega vedenja (U = 121,00, P = 0,018) ter (5) poznavanje drugih mo-
tenj, težav oz. stanj, ki se pogosto pojavljajo ob avtizmu (U = 111,00, P = 0,009).
Izkušnje z delom z osebami z avtizmom pozitivno vplivajo na stopnjo znanja
o avtizmu (Al Jabery idr. 2014; Haimour in Obadait 2013; Gomez-Mari, Sanz-
Cervera in Tarraga-Minguez 2021), rezultati naše raziskave pa kažejo, da pred-
hodne izkušnje z osebami z avtizmom pozitivno vplivajo tudi na samooceno

57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62