Page 60 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
a Rejc in Vanja Riccarda Kiswarday

Preglednica 7 Razlike v končni oceni znanja oz. usposobljenosti med študenti glede na način
študija in rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa

Postavka Način študija nR U P

Poznam značilnosti otrok oz. oseb z avtizmom (a)  , , ,
 ,
(b)

Poznam pristope in strategije dela z otroki/osebami (a)  , , ,
z avtizmom (b)
 ,

Čutim se usposobljenega za prepoznavanje zgodnjih (a)  , , ,
opozorilnih znakov avtizma (b)  ,

Seznanjen sem z lestvicami za prepoznavanje (znakov) (a)  , , ,
avtizma pri otrocih (b)
 ,

Čutim se usposobljenega za pedagoško delo z otroki (a)  , , ,
z avtizmom (poučevanje, DSP . . .) (b)  ,

Čutim se usposobljenega za pripravo individualiziranega (a)  , , ,
programa (IP) za otroka z avtizmom (b)  ,

Znam načrtovati ustrezno inkluzivno okolje za otroka (a)  , , ,
z avtizmom v vrtcu/šoli (b)
 ,

Znam pripraviti ustrezne akt. in pripomočke za razvijanje (a)  , , ,
posameznih področij razvoja pri otroku/učencu z avtizmom (b)  ,

Poznam strategije za obravnavo vedenjskih izbruhov (a)  , , ,
in drugega neželenega vedenja pri otrocih z avtizmom (b)
 ,

Poznam druge motnje, težave oz. stanja, ki se pogosto (a)  , , ,
pojavljajo ob avtizmu (sopojavljanje) (b)  ,

Opombe Način študija: (a) redni, (b) izredni.

lahko razberemo tudi, da je do najmanjše spremembe v oceni kompetenc
prišlo na področju poznavanja značilnosti otrok oz. oseb z avtizmom, kjer so
študentje že pred izvedbo predmeta svoje znanje ocenjevali precej visoko
(X¯ = 3,5870). Na vseh področjih opazimo dvig najnižje (min) ocene, z izjemo
(1) občutka usposobljenosti za pedagoško delo z otroki z avtizmom (pouče-
vanje, DSP . . .) ter (2) poznavanja strategij za obravnavo vedenjskih izbruhov
in drugega neželenega vedenja pri otrocih z avtizmom, kjer je najnižja ocena
pred in po izvedbi ostala enaka (min = 1). Dvig povprečne ocene kompetenc
na vseh področjih je pričakovan, saj študentje v okviru predmeta pridobijo
široko znanje s področja metod dela z otroki z avtizmom. Menimo, da je si-
cer eden od razlogov za visoke povprečne samoocene lahko tudi entuziazem
študentov, dejanska usposobljenost in potreba po dodatnem izobraževanju
na tem področju pa se lahko pokažeta šele v praksi, ko bodo študentje po-
stavljeni pred konkretne izzive dela z otroki z avtizmom.

60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65