Page 58 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
a Rejc in Vanja Riccarda Kiswarday

Preglednica 6 Razlike v začetni samooceni kompetenc glede na način študija in rezultati
Mann-Whitneyevega U-preizkusa

Postavka Način študija nR U P

Poznam značilnosti otrok oz. oseb z avtizmom (a)  , , ,
 ,
(b)

Poznam pristope in strategije dela z otroki/osebami (a)  , , ,
z avtizmom (b)
 ,

Čutim se usposobljenega za prepoznavanje zgodnjih (a)  , , ,
opozorilnih znakov avtizma (b)  ,

Seznanjen sem z lestvicami za prepoznavanje (znakov) (a)  , , ,
avtizma pri otrocih (b)
 ,

Čutim se usposobljenega za pedagoško delo z otroki (a)  , , ,
z avtizmom (poučevanje, DSP . . .) (b)  ,

Čutim se usposobljenega za pripravo individualiziranega (a)  , , ,
programa (IP) za otroka z avtizmom (b)  ,

Znam načrtovati ustrezno inkluzivno okolje za otroka (a)  , , ,
z avtizmom v vrtcu/šoli (b)
 ,

Znam pripraviti ustrezne akt. in pripomočke za razvijanje (a)  , , ,
posameznih področij razvoja pri otroku/učencu z avtizmom (b)  ,

Poznam strategije za obravnavo vedenjskih izbruhov (a)  , , ,
in drugega neželenega vedenja pri otrocih z avtizmom (b)
 ,

Poznam druge motnje, težave oz. stanja, ki se pogosto (a)  , , ,
pojavljajo ob avtizmu (sopojavljanje) (b)  ,

Opombe Način študija: (a) redni, (b) izredni.

kompetenc študentov na določenih področjih pedagoškega dela z otroki z
avtizmom.

Vpliv načina študija na začetno samooceno kompetenc

V nadaljevanju smo preverili, ali obstajajo statistično pomembne razlike v za-
četni samooceni kompetenc glede na način študija. Iz preglednice 6 lahko
razberemo, da se pomembna razlika kaže le pri začetni samooceni usposo-
bljenosti za prepoznavanje zgodnjih opozorilnih znakov avtizma, ki so jo iz-
redni študentje v povprečju ocenjevali statistično pomembno višje (R = 26,74)
kot redni (R = 18,89, U = 169,000, 2P = 0,042), kar lahko pripišemo velikemu
številu študentov te generacije, zaposlenih v predšolskih programih (npr. na
delovnih mestih vzgojiteljev, pomočnikov vzgojiteljev ipd.).⁸

⁸ Podatke o zaposlitvi izrednih študentov smo pridobili neformalno, preko pogovorov s študenti
v okviru predavanj in vaj.

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63