Page 56 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 56
a Rejc in Vanja Riccarda Kiswarday

Preglednica 4 Samoocena kompetenc pred in po izvedbi predmeta

Postavka Obdobje ocenjevanja N X¯ s Min Max

Poznam značilnosti otrok oz. oseb z avtizmom (a)  , , , ,

(b)  , , , ,

Poznam pristope in strategije dela z otroki/osebami (a)  , , , ,
z avtizmom (b)  , , , ,

Čutim se usposobljenega za prepoznavanje zgodnjih (a)  , , , ,
opozorilnih znakov avtizma (b) * , , , ,

Seznanjen sem z lestvicami za prepoznavanje (znakov) (a)  , , , ,

avtizma pri otrocih (b)  , , , ,

Čutim se usposobljenega za pedagoško delo z otroki (a)  , , , ,
z avtizmom (poučevanje, DSP . . .) (b)  , , , ,

Čutim se usposobljenega za pripravo (a)  , , , ,

individualiziranega programa (IP) za otroka z avtizmom (b)  , , , ,

Znam načrtovati ustrezno inkluzivno okolje za otroka (a)  , , , ,
z avtizmom v vrtcu/šoli (b)  , , , ,

Znam pripraviti ustrezne akt. in prip. za razvijanje pos. (a)  , , , ,

področij razvoja pri otroku/učencu z avtizmom (b)  , , , ,

Poznam strategije za obravnavo vedenjskih izbruhov (a)  , , , ,
in drugega neželenega vedenja pri otrocih z avtizmom (b)  , , , ,

Poznam druge motnje, težave oz. stanja, ki se pogosto (a)  , , , ,

pojavljajo ob avtizmu (sopojavljanje) (b)  , , , ,

Opombe Obdobje ocenjevanja: (a) pred izvedbo, (b) po izvedbi. * V drugem delu raziskave smo pri
treh postavkah na lestvici pridobili en odgovor manj. Ker so bili sicer vprašalniki izpolnjeni pravilno in
podatki za raziskavo pomembni, smo jih obdržali in pridobljene podatke ustrezno obdelali.

nili poznavanje značilnosti oseb z avtizmom (X¯ = 3,5870), sledita poznavanje
pristopov in strategij dela (X¯ = 2,8696) ter poznavanje sopojavljanja drugih
težav oz. motenj (X¯ = 2,8478). Pred izvedbo so v povprečju najnižje ocenili po-

znavanje strategij za obravnavo vedenjskih izbruhov in drugega neželenega
vedenja (X¯ = 2,4565), usposobljenost za pripravo IP (X¯ = 2,3478) ter seznanje-

nost z lestvicami za zgodnje prepoznavanje avtizma, kjer je bila povprečna
ocena najnižja (X¯ = 2,0652). Na podlagi rezultatov lahko sklenemo, da so štu-

dentje pred izvedbo predmeta svoje kompetence na področju dela z otroki
z avtizmom (z izjemo poznavanja značilnosti oseb z avtizmom) ocenili kot

take na nizki do zmerni ravni. Ugotovitve lahko povežemo z dosedanjimi

raziskavami, ki kažejo na pomanjkljivo znanje in usposobljenost za pouče-

vanje otrok z avtizmom med (bodočimi) pedagoškimi delavci (Al Jabery idr.

2014; Hendricks 2011; Johnson, Porter in McPherson 2012; Williams idr. 2011).

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61