Page 61 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 61
voj kompetenc bodočih inkluzivnih pedagogov za delo z otroki z avtizmom
Preglednica 8 Število in strukturni deleži študentov glede na želeno področje nadaljnjega
izobraževanja ter usposabljanja s področja avtizma
Področje f f ( )
Odrasli z avtizmom (prepoznavanje, obravnava, zaposlitev, prilagoditve . . .) ,
Zgodnje odkrivanje in obravnava predšolskih otrok z avtizmom ,
Priprava individualiziranega programa ,
Izvajanje dodatne strokovne pomoči ,
Razvijanje socialnih veščin ,
Razvijanje komunikacije ,
Obravnava neželenega vedenja ,
Inkluzivno učno okolje za otroka z avtizmom ,
Pristopi k obravnavi otrok z avtizmom
Drugo ,
,
Interesi in želje glede dodatnega usposabljanja
Po izvedbi predmeta smo želeli ugotoviti tudi, kakšni so interesi in želje štu-
dentov glede nadaljnjega izobraževanja s področja avtizma.
Iz preglednice 8 lahko razberemo, da izmed 49 sodelujočih študentov v
drugem delu raziskave kar 61,2 študentov želi pridobiti dodatno znanje s
področja izvajanja DSP, več kot polovica (51 ) jih tudi čuti potrebo po doda-
tnem usposabljanju na temo obravnave neželenega vedenja, 44,9 pa jih
želi pridobiti dodatno znanje v zvezi s pripravo IP (za otroka z avtizmom). Že-
lje glede nadaljnjega izobraževanja so skladne z rezultati samoocene kompe-
tenc po izvedbi predmeta, saj so študentje svoje kompetence najnižje oce-
njevali ravno na navedenih treh področjih, kjer je bila povprečna samoocena
(v nasprotju z drugimi) nižja od 4. Poleg drugih področij (2 ) se najmanj
interesa za nadaljnje izobraževanje med študenti kaže na temo pristopov
k obravnavi otrok z avtizmom (6,1 ), kar je pričakovan rezultat, saj so zna-
nje o tem področju študentje po izvedbi predmeta ocenili povprečno precej
visoko. V Sloveniji je v okviru aktualnega projekta VIS A VIS (Podpora stro-
kovnim delavcem v VIZ in delodajalcem na področju avtizma) pred kratkim
potekala raziskava, ki je med drugim naslovila potrebe strokovnih delavcev
v VIZ po nadaljnjem izobraževanju o avtizmu. Sodelujoči so v večini izra-
zili željo po izobraževanju na področjih usmerjanja vedenja in čustvovanja
(80,8 ), učenja socialnih veščin in vključevanja v skupino (71,3 ) ter uče-
nja komunikacijskih veščin (68,6 ).⁹ Ugotovitve so pomembne, saj kažejo
⁹ Več o rezultatih raziskave na spletni strani projekta: https://visavis.si/pregled-stanja-potreb
-zaposlenih-v-vzgoji-in-izobrazevanju-po-dodatnih-znanjih-in-izmenjava-praks/.
61
Preglednica 8 Število in strukturni deleži študentov glede na želeno področje nadaljnjega
izobraževanja ter usposabljanja s področja avtizma
Področje f f ( )
Odrasli z avtizmom (prepoznavanje, obravnava, zaposlitev, prilagoditve . . .) ,
Zgodnje odkrivanje in obravnava predšolskih otrok z avtizmom ,
Priprava individualiziranega programa ,
Izvajanje dodatne strokovne pomoči ,
Razvijanje socialnih veščin ,
Razvijanje komunikacije ,
Obravnava neželenega vedenja ,
Inkluzivno učno okolje za otroka z avtizmom ,
Pristopi k obravnavi otrok z avtizmom
Drugo ,
,
Interesi in želje glede dodatnega usposabljanja
Po izvedbi predmeta smo želeli ugotoviti tudi, kakšni so interesi in želje štu-
dentov glede nadaljnjega izobraževanja s področja avtizma.
Iz preglednice 8 lahko razberemo, da izmed 49 sodelujočih študentov v
drugem delu raziskave kar 61,2 študentov želi pridobiti dodatno znanje s
področja izvajanja DSP, več kot polovica (51 ) jih tudi čuti potrebo po doda-
tnem usposabljanju na temo obravnave neželenega vedenja, 44,9 pa jih
želi pridobiti dodatno znanje v zvezi s pripravo IP (za otroka z avtizmom). Že-
lje glede nadaljnjega izobraževanja so skladne z rezultati samoocene kompe-
tenc po izvedbi predmeta, saj so študentje svoje kompetence najnižje oce-
njevali ravno na navedenih treh področjih, kjer je bila povprečna samoocena
(v nasprotju z drugimi) nižja od 4. Poleg drugih področij (2 ) se najmanj
interesa za nadaljnje izobraževanje med študenti kaže na temo pristopov
k obravnavi otrok z avtizmom (6,1 ), kar je pričakovan rezultat, saj so zna-
nje o tem področju študentje po izvedbi predmeta ocenili povprečno precej
visoko. V Sloveniji je v okviru aktualnega projekta VIS A VIS (Podpora stro-
kovnim delavcem v VIZ in delodajalcem na področju avtizma) pred kratkim
potekala raziskava, ki je med drugim naslovila potrebe strokovnih delavcev
v VIZ po nadaljnjem izobraževanju o avtizmu. Sodelujoči so v večini izra-
zili željo po izobraževanju na področjih usmerjanja vedenja in čustvovanja
(80,8 ), učenja socialnih veščin in vključevanja v skupino (71,3 ) ter uče-
nja komunikacijskih veščin (68,6 ).⁹ Ugotovitve so pomembne, saj kažejo
⁹ Več o rezultatih raziskave na spletni strani projekta: https://visavis.si/pregled-stanja-potreb
-zaposlenih-v-vzgoji-in-izobrazevanju-po-dodatnih-znanjih-in-izmenjava-praks/.
61