Page 573 - Istenič Andreja, Gačnik Mateja, Horvat Barbara, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Kiswarday Vanja Riccarda, Lebeničnik Maja, Mezgec Maja, Volk Marina. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje med preteklostjo in prihodnostjo. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 573
Povezanost med študenti med izvedbo študija na daljavo
lovica iz podeželskega okolja. Prevladovali so študenti družboslovnih in hu-
manističnih smeri (76,6 ), od vseh jih je bilo več kot dve tretjini (70,5 ) vpi-
sanih v programe prve stopnje. V pričujočo raziskavo so vključeni odgovori
študentov na vprašanja tematskih področij, ki vsebinsko ustrezajo namenu
raziskave. Nekateri sodelujoči niso odgovorili na vsa vprašanja, zato se število
respondentov v rezultatih lahko razlikuje glede na manjkajoče vrednosti, ki
jih nismo nadomeščali. Pri vsaki od analiz zato navajamo število udeležencev,
vključenih v analizo. Pri izvedbi analiz, ki se nanašajo na razlike med spoloma,
smo zaradi majhnega deleža udeležencev, ki se spolno ne identificirajo z mo-
škim ali ženskim spolom ali na to vprašanje niso želeli odgovoriti (in posle-
dične nereprezentativnosti te skupine ter velikih razlik v velikosti skupin, ki
onemogočajo izvedbo ustreznih statističnih primerjav), le-te iz analiz izločili;
v ostale analize so bili ti udeleženci vključeni.
Tematska področja, ki smo jih zajeli v pričujočo raziskavo, so:
– vprašanje o spolu;
– vprašanje o doživljanju duševnih stisk med pandemijo: »Ali ste se v tem
letu soočali z duševnimi stiskami?« (možnost dveh odgovorov – da, ne);
– vprašanje o pogostosti ukvarjanja z zaslonskimi in nezaslonskimi aktiv-
nostmi v prostem času v obdobju pandemije covida-19 v primerjavi z
obdobjem pred pandemijo: »Kako pogosto ste se v letošnjem študij-
skem letu v primerjavi z obdobjem pred epidemijo ukvarjali s posame-
znimi zaslonskimi in nezaslonskimi aktivnostmi v prostem času?« (mož-
nosti odgovora: manj/enako/več);
– vprašanja s študijskega tematskega področja.
Pri ocenjevanju splošnega zadovoljstva s študijem na daljavo so udele-
ženci na štiristopenjski lestvici ocenili, v kolikšni meri so zadovoljni s študijem
na daljavo (1 – zelo nezadovoljen, 2 – nezadovoljen, 3 – zadovoljen, 4 – zelo za-
dovoljen). Za ocenjevanje ostalih vidikov študija na daljavo smo uporabili pet
vprašanj, med katerimi sta imela dva sklopa več postavk. Pri slednjih dveh so
udeleženci na štiristopenjski lestvici (1 – nikoli, 2 – redko, 3 – pogosto, 4 – re-
dno) označili, kako pogosto postavke veljajo zanje (npr.: »Pri študijskih urah,
ki potekajo na daljavo, sodelujem v diskusijah.«). Pri treh vprašanjih so ozna-
čili, kateri odgovor velja zanje (npr. »Pri študiju na daljavo sem, v primerjavi
z izvedbo na fakulteti pred epidemijo, prisoten več/enako/manj.«). Pri oce-
njevanju doživljanja povezanosti študenta z drugimi študenti med pande-
mijo covida-19 so udeleženci na štiristopenjski lestvici (1 – ne drži, 2 – veči-
noma ne drži, 3 – večinoma drži, 4 – povsem drži) označili, koliko drži, da po-
573
lovica iz podeželskega okolja. Prevladovali so študenti družboslovnih in hu-
manističnih smeri (76,6 ), od vseh jih je bilo več kot dve tretjini (70,5 ) vpi-
sanih v programe prve stopnje. V pričujočo raziskavo so vključeni odgovori
študentov na vprašanja tematskih področij, ki vsebinsko ustrezajo namenu
raziskave. Nekateri sodelujoči niso odgovorili na vsa vprašanja, zato se število
respondentov v rezultatih lahko razlikuje glede na manjkajoče vrednosti, ki
jih nismo nadomeščali. Pri vsaki od analiz zato navajamo število udeležencev,
vključenih v analizo. Pri izvedbi analiz, ki se nanašajo na razlike med spoloma,
smo zaradi majhnega deleža udeležencev, ki se spolno ne identificirajo z mo-
škim ali ženskim spolom ali na to vprašanje niso želeli odgovoriti (in posle-
dične nereprezentativnosti te skupine ter velikih razlik v velikosti skupin, ki
onemogočajo izvedbo ustreznih statističnih primerjav), le-te iz analiz izločili;
v ostale analize so bili ti udeleženci vključeni.
Tematska področja, ki smo jih zajeli v pričujočo raziskavo, so:
– vprašanje o spolu;
– vprašanje o doživljanju duševnih stisk med pandemijo: »Ali ste se v tem
letu soočali z duševnimi stiskami?« (možnost dveh odgovorov – da, ne);
– vprašanje o pogostosti ukvarjanja z zaslonskimi in nezaslonskimi aktiv-
nostmi v prostem času v obdobju pandemije covida-19 v primerjavi z
obdobjem pred pandemijo: »Kako pogosto ste se v letošnjem študij-
skem letu v primerjavi z obdobjem pred epidemijo ukvarjali s posame-
znimi zaslonskimi in nezaslonskimi aktivnostmi v prostem času?« (mož-
nosti odgovora: manj/enako/več);
– vprašanja s študijskega tematskega področja.
Pri ocenjevanju splošnega zadovoljstva s študijem na daljavo so udele-
ženci na štiristopenjski lestvici ocenili, v kolikšni meri so zadovoljni s študijem
na daljavo (1 – zelo nezadovoljen, 2 – nezadovoljen, 3 – zadovoljen, 4 – zelo za-
dovoljen). Za ocenjevanje ostalih vidikov študija na daljavo smo uporabili pet
vprašanj, med katerimi sta imela dva sklopa več postavk. Pri slednjih dveh so
udeleženci na štiristopenjski lestvici (1 – nikoli, 2 – redko, 3 – pogosto, 4 – re-
dno) označili, kako pogosto postavke veljajo zanje (npr.: »Pri študijskih urah,
ki potekajo na daljavo, sodelujem v diskusijah.«). Pri treh vprašanjih so ozna-
čili, kateri odgovor velja zanje (npr. »Pri študiju na daljavo sem, v primerjavi
z izvedbo na fakulteti pred epidemijo, prisoten več/enako/manj.«). Pri oce-
njevanju doživljanja povezanosti študenta z drugimi študenti med pande-
mijo covida-19 so udeleženci na štiristopenjski lestvici (1 – ne drži, 2 – veči-
noma ne drži, 3 – večinoma drži, 4 – povsem drži) označili, koliko drži, da po-
573